Toon posts:

Windows tijd veranderen zonder toegang tot Windows zelf.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik vroeg me af of ik de tijd van Windows kan veranderen zonder dat ik toegang tot Windows zelf heb.
Dit vraag ik omdat ik de Windows van mijn broertje's computer moet activeren, terwijl ik Windows daar gister op heb geïnstalleerd. Echter, toen ik Norton AntiVirus (met het bekende, zet de tijd vooruit trucje, wat illegaal is, ik weet het) erop geïnstalleerd had, was ik vergeten de tijd terug te zetten en starte ik mijn pc opnieuw op. Vervolgens dacht de computer dus dat het 2015 was, en moest ik activeren.

Dit is alleen nog niet mogelijk, want ik heb geen internet instellingen geconfigureerd, waardoor ik dus niet over het internet kan activeren. Ik ga niet de klantenservice bellen, want dan kan ik mijn Windows niet meer op andere computers installeren (ik heb een legale, jaja).

Ik heb al geprobeerd het met de BIOS op te lossen, maar dat lukte niet (in de BIOS de datum veranderen).
Zou ik misschien de BIOS moeten resetten?

Groet en alvast bedankt,
Akathos

PS:
Ik gebruik Windows XP

PPS:
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, mocht deze vraag toch eerder gesteld zijn, sorry.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 13:39 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Loop naar een computerwinkel, koop een XP-oemmetje, verander de serial en activeer hem?

m.a.w. hier op GoT helpen we mensen niet graag met illegale activiteiten ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gewoon booten met een linux live-cd om de tijd te veranderen, al zou dat in de bios instellen ook wel moeten werken. Maar ws. heeft microsoft gewoon een beveiligingetje dat voorkomt dat je op deze manier simpel de activatie kunt omzeilen door de tijd weer terug te zetten. Enige legale oplossing is dan denk ik nog om opnieuw te installeren...

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 29-12-2006 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
De windows is een legale hoor. En ik weet heel goed, ik heb zelf een hekel aan illegale Windows e.d. (trial lengte verlengen is iets anders natuurlijk :P).

En ik kan hem niet activeren omdat ik geen internet op heb ingesteld.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 13:43 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:38:
Dit is alleen nog niet mogelijk, want ik heb geen internet instellingen geconfigureerd, waardoor ik dus niet over het internet kan activeren. Ik ga niet de klantenservice bellen, want dan kan ik mijn Windows niet meer op andere computers installeren (ik heb een legale, jaja).
Bel gewoon de activatielijn van Microsoft, je krijgt een computer aan de telefoon die je door de activatie heen helpt. Je vermoedens zijn onzin, je kan XP gewoon activeren, net zo veilig als via internet...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat men hierboven zegt, wij helpen je niet met je ali illegalipraktijken :w

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.