Toon posts:

486 komt seriele port te kort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:

PC (486) heeft 2 seriele poorten. Eentje voor paslezer telebankieren, eentje voor modem.

Telebankiersoftware is nu voor windows, (was DOS), dus nu ook muis nodig. Heb seriele muis, maar kan die niet gebruiken omdat 2 poorten in gebruik door 2 apparaten.

Muis + Paslezer + Modem zijn alledrie tegelijk nodig, muis en paslezer verwisselen is dus niet mogelijk. Bij mijn weten is het ook niet mogelijk een 3e COM poort toe te voegen, omdat er bij COM poorten altijd maar 2 tegelijk actief mogen zijn.

USB kaartje kost wil ik eigenlijk vermijden i.v.m. prijs (Fl 50,-) en vanwege operating system (win95 OSR2). Dit zou moeten werken, maar daar heb ik geen vertrouwen in.

Mijn idee was een PS/2 uitbreidingskaartje erbij te zetten. Je hebt van die controllerkaartjes voor meer seriele poorten of paralelle poorten, dus vast ook voor PS/2. Ik kan ze alleen nergens vinden (ook niet in de Pricewatch).

Mijn vraag: weet iemand waar ik die kaartjes kan kopen, of heeft iem een beter idee...

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Zoals bij het bedrijf waar ik werkte was het gewoon zo'n afdekschotje met een ps/2 poort erin, waaraan weer kabeltjes zaten die je op je moederbord kan prikken. Waar online te krijgen? no idea.

Verwijderd

je kan wel meerdere com poorten hebben, gewoon een i/o kaartje kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan wel meerdere COM poorten installeren (COM 1 t/m 4) maar kan er maar 2 tegelijk gebruiken (dit heb ik geleerd althans, heb het niet geprobeerd)

Verwijderd

Bij het bladeren door de Conrad-gids kwam ik deze kaartjes laatst nog tegen. Ze zijn er in verschillende uitvoeringen. Tot wel 4 seriele en/of 2 parallelle poorten.

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0205058110981134020&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=20770&TK_PAR[MEDIUM]=89

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Misschien wel erg simpel en je vind het misschien niet handig, maar...
je kunt ook je toetsenbord als muisbeturing gebruiken: zie Accessibility Options in het Controlpanel.

An 11 is a 10 that swallows

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Bij zo'n oud modem dat wij hadden, zat een aparte inkeping in (telefoonding) om zo'n paslezer op aan te sluiten. Nou heb ik niet veel ervaring met paslezers en modems (moda?)omdat ik kabel en geen pas heb, maar misschien is zo'n kabeltje een oplossing?

Localhost is where the heart is

Pagina: 1