[MAIL] Hoeveelheid mail niet zichtbaar na maken van mappen

Pagina: 1
Acties:

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
Ik twijfelde in welk topic ik dit moest zetten.
(1)In een nieuwe,
(2)In het "onmisbare tool" topic
(3)In het "nieuwe apple user vragen" topic.

Aangezien ik niet weet of er een tool is voor mijn probleem viel optie 2 af. Aangezien ik dit ook al een stapje dieper vind gaan dan de nieuwe apple user vragen, valt optie 3 bij mij ook af. Optie 1 blijft dus over.

Mijn probleem is het volgende: Ik heb 5 e-mail adressen. Voor elk e-mail adres heb ik in mail een map aangemaakt. Via berichtregels heb ik het zo ingesteld dat als er een mail komt voor e-mailadres a, hij ook in map a terecht komt enz enz.

Bij mij draait mail altijd op de achtergrond, en ik vond het altijd erg handig toen ik nog zo'n rood cirkeltje met getal bij mijn mailicon in het dock te zien kreeg. Op die manier wist ik precies wanneer ik mail had aangezien zo'n rood cirkeltje meteen opvalt. Dit rode cirkeltje met het getal van de hoeveelheid mailtjes erin lijkt echter alleen te verschijnen als de e-mail in het inkomende post gedeelte terecht komt. Als het meteen door berichtregels wordt doorgezet naar een nieuwe map gaat het niet op.

Mijn vraag is dus als volgt: Is het mogelijk om toch dat rode cirkeltje terug te krijgen bij mijn mailicon in het dock zodat ik kan zien dat ik nieuwe mail heb? En dan bedoel ik wel dat ik het zo wil houden dat e-mail voor adres a naar map a doorgezet wordt.

Ik heb alle voorkeuren (yep, nederlandse versie van MacOSX, misschien al een teken van mijn n00bigheid? ;)) 4x doorgelezen, ik heb gegoogled en ik heb de helpfiles van programma doorgekeken maar het antwoord niet kunnen vinden. Alvast bedankt voor het antwoord (als iemand het weet).

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Als je echt 1 mapje per mail adres hebt, kun je toch ook gewoon de verschillende inboxen gebruiken? Tenminste ik neem aan dat je gewoon 5 accounts hebt ingesteld. Als je dan op het driehoekje naast Inbox klikt, zie je per account een inbox.

Als je de mail doorstuurt naar 1 adres gaat dit niet werken. Ik heb ook bepaalde mapjes voor bepaalde soorten mail, en ik vind het ook erg jammer dat de mail die daarin terechtkomt niet op mijn dock icon verschijnt... Dus als iemand anders meer weet... graag!

• Virax
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-09-2022
DocB schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:29:
Als je echt 1 mapje per mail adres hebt, kun je toch ook gewoon de verschillende inboxen gebruiken? Tenminste ik neem aan dat je gewoon 5 accounts hebt ingesteld. Als je dan op het driehoekje naast Inbox klikt, zie je per account een inbox.
Ai, dit bedoelde ik eigenlijk wel. Dus het was wel een domme beginnersvraag... /schaam (iig thnx voor het antwoord, zo logisch als je het weet!)
DocB schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:29:
Als je de mail doorstuurt naar 1 adres gaat dit niet werken. Ik heb ook bepaalde mapjes voor bepaalde soorten mail, en ik vind het ook erg jammer dat de mail die daarin terechtkomt niet op mijn dock icon verschijnt... Dus als iemand anders meer weet... graag!
Oww, ik heb echter ook 2 e-mailadressen waar nog andere e-mailadressen naar worden doorgestuurd dus deze vraag had ongetwijfeld ook van mijn kant gekomen. Ik ben hier dus ook nog steeds benieuwd naar dus wellicht heeft dit topic toch nog zijn waarde :)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Je zou smart mailboxes kunnen gebruiken om je mail te 'sorteren'. Dan wordt ie niet verplaatst maar je hebt wel 5 verschillende plekken waar je mail van je afzonderlijke accounts kunt bekijken.

Zoef

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien kun je wat met Dockstar

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Goeie tip!
Ik heb dit ooit ergens gezien, maar dat was toen ik mn mac net twee dagen had, en het voordeel er nog niet helemaal van inzag... Ik ga deze eens proberen, maar het is wel jammer dat ze geld willen vangen voor zoiets kleins...
Pagina: 1