Interne USB poort aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Beste mensen,
Ik heb hier de PC van een kennis thuisstaan, met de vraag of ik 'even' de 2 USB poorten aan de voorkant van z'n nieuwe kast aan te sluiten. En daar loop ik ook meeteen vast. Ik kan niet vinden wat voor moederbord erin zit, dus kan niets opzoeken. Ik heb al van alles geprobeerd, zonder succes. Om het een en ander duidelijk te maken, heb ik even gepaint:

Afbeeldingslocatie: http://www.aardbeitjuhs.nl/cutenews/data/upimages/new.bmp

Het bovenste stukje is de usb aansluiting op het moederbord, de onderste tekening is de aansluiting van de kast. Deze heb ik tweemaal, voor 2 usb poorten.
Legenda:
I: VCC1
II: USB1-
III: USB1+
IIII: GRD1
V: GRD

Voor de tweede aansluiting alle 1'tjes vervangen door 2'tjes. Wie kan mij helpen?

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-01 16:09
Om welk MB gaat het?
In de handleiding staat bijna altijd welk pinnetje op het MB wat is. Als je daar even goed naar kijkt moet het lukken. Als je de handleiding niet meer hebt kun je deze misschien downloaden van de site van de fabrikant.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

Kans is heel groot dat op de bovenste rij 1 poort zit, en op de onderste, met voor beide dezelfde volgorde van links naar rechts:
VCC USB- USB+ GRD

En dan op de onderste rij dat 5e pootje helemaal rechts niet gebruiken, en die losse pinnetjes met V erop ook niet..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:06
spuit elf: hij kan niet vinden wat voor mobo het is. meestal is de aansluiting in dezelfde volgorde voor elk moederbord. neem anders even de handleiding van je eigen moederbord erbij en probeer die volgorde. als je pc niet wil starten zit ie er niet goed op ;)

• GhandiHarder
walkthisworld schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:14:
Om welk MB gaat het?
In de handleiding staat bijna altijd welk pinnetje op het MB wat is. Als je daar even goed naar kijkt moet het lukken. Als je de handleiding niet meer hebt kun je deze misschien downloaden van de site van de fabrikant.
Heb ik aan gedacht, maar ik stuitte op het volgende:
- Geen MB boekje, en ik kan op het MB nergens merk/type vinden. Ik zie alleen dat er een VIa chipset inzit.
- Er zat een sticker aan de binnenkant van de kast, met een printje van het MB, waar opstond dat deze aansluiting voor de USB waren. Verder geen uitleg, en geen type/merk.

• GhandiHarder
DaRoot schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:17:
Kans is heel groot dat op de bovenste rij 1 poort zit, en op de onderste, met voor beide dezelfde volgorde van links naar rechts:
VCC USB- USB+ GRD

En dan op de onderste rij dat 5e pootje helemaal rechts niet gebruiken, en die losse pinnetjes met V erop ook niet..
Sorry, misschien is tekening niet duidelijk genoeg: Op de bovenste rij zitten 3 pinntjes, op de onderste 4...

Edit: Foutje van mij, verkeerd getekend, het zijn er idd 4 en 5.

[ Voor 6% gewijzigd door GhandiHarder op 29-12-2006 13:23 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
De layout van onboard USB headers is meestal standaard:
Afbeeldingslocatie: http://www.frontx.com/cpx108_2p4.gif

1 en 2 in het plaatje heet soms ook 0 en 1

• GhandiHarder
Henk007 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:21:
De layout van onboard USB headers is meestal standaard:
[afbeelding]

1 en 2 in het plaatje heet soms ook 0 en 1
Super, ik ga het proberen. Nog een klein vraagje: moet ik ze activeren oid in het BOIS, of staan je automatisch aan als je ze aansluit?
Pagina: 1