Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[NIS 2006] Bjina compleet verdwenen, hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NIS 2006 al bijna een jaar en gisteren gebeurde er iets vreemds. Ik startte mijn pc op en ik zag tot mijn verbazing het NIS icoon niet in de statusbalk onderin staan.
Ik starte procesexplorer even op om te kijken of NIS wel nog draaide. Ik zag nog wel wat draaien van het programma maar helaas weet ik niet uit mijn hoofd wat er allemaal zou moeten draaien. Wat ik wel zag dat er volgens mij minder processen draaiden dan normaal.Vervolgens even opnieuw opgestart om te kijken of het een klein foutje was,maar dit was niet zo, het icoon bleef weg.

Daarna heb ik het programma ge-deinstalleerd en er opnieuw opgezet. Alles toen weer ge-update (met helaas vaak opnieuw opstarten) Nadat alle updates waren geinstalleerd (en de verplichte scan) toch voor de zekerheid opnieuw opgestart. Gelukkig zag ik dat het icoontje er weer was.

Voor alle zekerheid heb ik daarna gescant (of is het gescanned? :? ) met: spybot search and destroy, avg anti spyware en de online scan van trend micro. Alleen spybot en avg vonden wat cookies, maar dat vinden ze altijd wel.

Nu zullen jullie wel denken, wat zeur je nu hij doet het toch weer? Ja, dat klopt maar: Ik zou graag willen weten wat de oorzaak zou kunnen zijn zodat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Virusje gehad dat Norton weet uit te schakelen/verwijderen? Zijn er genoeg ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scan gedaan met norton en 3 andere spyware- en virusscanners die pikken allemaal niks op.
Daarnaast zou dat virus in een programma/bestand moeten zitten wat ik heb gedownload. Ik kijk goed uit met wat ik download. Het enige wat ik daarvoor heb gedownload is een uitbreiding van een spel die nog niet eens klaar is

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Oke, dan is het dat waarschijnlijk niet. Maar, nee, helaas heb ik geen glazen bol om je meer informatie te bieden, en ik vermoed dat er ook maar weinig anderen zijn die zoiets op afstand en achteraf kunnen verklaren, sorry.

Verwijderd

Topicstarter
De enige andere info die ik kan bieden is dat ik winxp home heb, maarja daar heb je ook niks aan;)