Toon posts:

Asus A6M Draadloos Netwerk Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Asus A6M-Q037H, nu probeer ik de laptop verbinding te laten maken met mijn draadloze verbinding die ik opgezet heb met een USB-dongle. Als ik de laptop echter laat zoeken naar een draadloze verbinding vind deze niets. Dit terwijl een andere PC twee verdiepingen lager het signaal gewoon oppakt. Het zit dus niet bij de USB-Dongle maar bij de laptop. Als ik ga kijken in de IPConfig via Opdrachtprompt op de laptop staat er dat het draadloze medium ontkoppeld is. Het rare is dat hij het netwerk van mijn buren af en toe wel vindt. Daarnaast heb ik al eerder een laptop laten draaien via de dongle.

Kan iemand mij helpen met dit probleem want ik krijg het met geen mogelijkheid werkend. De Dongle is een Datel WiFi Max. In de laptop zit een Asus 802.11g wireless network adapter.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:50:
Ik heb een USB Dongle die fungeert als een AC deze is aangesloten op een PC met internet via een bekabeld netwerk. Mijn laptop moet verbinding maken met de USB Dongle.

De dongle is een ZD1211 IEEE 802.11b+g USB Adapter van Datel.
De drivers voor de WLAN in de laptop is van Broadcom BCMWL5 versie 3.100.64.0
Op de ASUS zit ASUS WLAN Control Center, dit gebruik ik als WLAN beheer.
Beveiliging is WEP.
Voor de PC gebruik ik de WLAN controls die bij de dongle geleverd zijn ZyDas Wireless Lan Configuration Tools.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 12:09 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe bedoel je dat je verbinding maakt met een USB dongle? Er zit WLAN in de laptop, maar wat is de USB dongle?

Kun je wat meer specifieke informatie geven?
- WLAN modem/router (merk en type)
- welke WLAN drivers op je laptop
- gebruik je Windows of de driver software voor WLAN beheer op de laptop?
- wat voor beveiliging?
En andere specifieke informatie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een USB Dongle die fungeert als een AC deze is aangesloten op een PC met internet via een bekabeld netwerk. Mijn laptop moet verbinding maken met de USB Dongle.

De dongle is een ZD1211 IEEE 802.11b+g USB Adapter van Datel.
Op de ASUS zit ASUS WLAN Control Center, dit gebruik ik als WLAN beheer.
Beveiliging is WEP.
Voor de PC gebruik ik de WLAN controls die bij de dongle geleverd zijn ZyDas Wireless Lan Configuration Tools.

Ik hoop dat dit voldoende informatie is.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03 10:54
Heb je wel SSID broadcast aanstaan :? Anders vindt de notebook het wireless netwerk niet. Verder zal je op je computer waar de dongle aanhangt een wizard moeten doorlopen dat je je internet kan delen. Probeer het eerst eens zonder beveiliging..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja SSID broadcast staat aan en internet is gedeeld. Ik zal het zo eens proberen zonder beveiliging maar het netwerk van de buren is ook beveiligd maar dat vindt de laptop het ene moment wel een het andere moment niet.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand helpen met dit probleem.

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-03 23:12
Zelf heb ik ook problemen ondervonden met de Asus A6M-Q037H, zelfde als jou dus. Ik kon het netwerk van mijn Internetplusbellen, Siemens router, niet vinden.
Van alles geprobeert, maar niet opgelost. De laptop was ook voor iemand anders, dus heb me er niet heel ver in verdiept.
Weet wel dat er een probleem aanwezig is met deze laptop..

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-03 19:45
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:50:

Probeer de drivers van de Braodcom eens te updaten, heeft voor m'n laptop ook gewerkt.

Gewoon op de site van de fabrikant van je laptop de meest recente drivers ophalen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 15:46
Ik heb nooit problemen gehad met Asus notebooks icm wireless.

Enige minpunt: de zuigende Asus WLAN control center. Maar goed, software, deinstalleren, reboot, windows zelf driver-only laten installeren, en MS Zero Config gebruiken ;)

Wat betreft het TOTAAL niet zien.. Zend ie zeker uit op kanaal 13? Dat is namelijk een kanaal dat in veel drivers (ivm wetgeving in amerika) niet geaccepteerd wordt. Zet 'm eens op een vast kanaal, 12 of lager (default staan veel dingen op AUTO channel)

• urwie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01-2017
DJSmiley schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 00:16:
Ik heb nooit problemen gehad met Asus notebooks icm wireless.

Enige minpunt: de zuigende Asus WLAN control center. Maar goed, software, deinstalleren, reboot, windows zelf driver-only laten installeren, en MS Zero Config gebruiken ;)

Wat betreft het TOTAAL niet zien.. Zend ie zeker uit op kanaal 13? Dat is namelijk een kanaal dat in veel drivers (ivm wetgeving in amerika) niet geaccepteerd wordt. Zet 'm eens op een vast kanaal, 12 of lager (default staan veel dingen op AUTO channel)
Ik had het probleem dat als mijn laptop in stand-by was gegaan, het draadloze netwerk niet automatisch opnieuw tot stand werd gebracht.

Het bleek dat radio off gezet werd.

De oplossing is buitengewoon ingewikkeld (niet ironisch bedoeld, ik ben er uren mee bezig geweest)
Op de CD met drivers die je meegeleverd hebt gekregen (gebruik autorun.exe) kan je klikken op Wireless Driver en Utility
Dan krijg je vervolgens een nieuw scherm te zien met 3 opties:
Wireless_Console
WLAN Driver
Return to Main Menu

Kies voor Wireless_Console

Als je dit geïnstalleerd hebt, krijg je een extra icoon in je system tray en zal je wireless connectie ook na een stand-by weer opstarten.
Ook de toetscombinatie Fn + F2 werkt dan om radio op off of on te zetten.

Misschien dat dit ook voor andere problemen een oplossing biedt.

Suc6!
Pagina: 1