Raid herstel probleem

Pagina: 1
Acties:

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Hallo

Ik zit met het volgende probleem. 1 harde schijf van een raid 1(mirroring) configuratie is gecrasht. Het betreft 2 maxtor Sata 160gb aangesloten op een software raid(promise 378) op een asus bordje.
  • Ik een critical melding van de raid tijdens het opstarten. Echter windows werkt nog steeds.
  • Beide schijven getest met maxtor tooltje. 1 daarvan gaf een 8 cijferige foutcode. Oftewel deze moet vervangen worden.
  • Harde schijf er uit getrokken en vervangen door een identieke nieuwe schijf.
  • Toen de optie rebuild aangeklikt
  • Heeft een tijdje geduurt maar na het opnieuw opstarten was de critical melding weg. Echter kan ik helemaal niks doen. Windows wordt niet geladen, F8 toetsen helpt niet.
  • Windows CD er in gedaan maar na de melding "Hardware configuratie wordt gecontroleerd" zwart beeld.
  • Nieuwe harde schijf los gekoppeld en geprobeerd om op te starten vanaf de oude goede schijf. Ook nu alleen een zwart scherm.
  • Nu heb ik de "kapotte" schijf er alleen aanhangen en de pc start probleemloos.
  1. Ik denk dus dat er iets met de raid config is. [b]Mijn idee is: [/b]
  2. Een ghost te maken van de kapotte schijf.
  3. Kapotte schijf er uit. De 2 goede schijven er weer in plaatsen.
  4. Raid config vervolgens helemaal weggooien.
  5. Opnieuw een raid config aanmaken en de
  6. ghost terugzetten.
Heeft iemand enig idee of dit gaat werken of ben ik sowieso dan mij windows installatie kwijt?

PS data is wel gebackupt maar om nou alle autocad instellingen er weer in te gaan zetten dan ben ik ook 3 dagen verder

[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 29-12-2006 12:33 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L