Internet delen via windows--> alleen google?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb een windows XP bakje met netgear WG111v2 USB stick en een realtek netwerkkaartje erin. De wireless verbinding is de internet verbinding en de realtek kaart hangt aan een klein netwerkje in mijn hobbykamer. De netwerkverbinding tussen het netwerk en de XP bak werkt prima (ik werk nu via remote desktop op die machine) en het internet op die machine werkt ook goed (ik post deze post vanaf die machine).
Het rare is nu dat ik als ik internet vanaf mijn linux bak alleen op google terecht kan. Op google kan ik ook zoekopdrachten e.d. doen, maar niet meer dan dat. DNS lookups lijken wel te werken, maar pingen en http verkeer niet, behalve zoals gezegd naar google adressen.
Als ik even tijdelijk een netwerkkabel leg tussen de hobbykamer en de router beneden werkt alles weer wel. Waar kan dit aan liggen?

ieeeepppppp :P

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Kleine toevoeging trouwens: Mail doet het wel...(imap)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Firewall die moelijk doet?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ja dat leek mij ook, maar ik heb eigenlijk alleen de windows firewall draaien en daar heb ik niets bijzonders op ingesteld. Die machine is uberhaupt nooit eerder gebruikt om internet te delen dus het lijkt me ook stug dat hij op oudere instellingen loopt te hikken.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok heb je de firewall al even uitgezet, en gekeken of het dan wel werkt ?

Iperf

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Jep, dat was het eerste dat ik probeerde (vergeten te melden sorry :P ) en het maakt geen verschil |:(

[ Voor 49% gewijzigd door VROEM! op 30-12-2006 11:11 ]

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-03 15:22
Als ik het goed begrijp zitten er dus 2 netwerkkaarten in het windows XP systeem.
De netwerkkaarten moeten onder verschillende subnetten draaien anders krijg je
heel vreemde problemen.
Dus b.v.
Netwerk 1 -> 192.168.1.x
Netwerk 2 -> 192.168.2.x

Om nu communicatie tussen beide mogelijk te maken zodat je linux machine
via netwerk 2 naar netwerk 1 kan, moet er een bridge protocol geinstalleerd worden.
In windows XP heet dat Internet Connection Sharing (ICS).
Let wel op als je dat installeert, XP zet dan netwerk 1 standaard op 192.168.0.1
Je moet dus je wireless netwerk dan ook op subnet 192.168.0.x configureren.
Veel Suc6

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ics != bridgen

dan rest natuurlijk de vraag waarom doet google het wel ?
gecached ? trek de stekker eens uit het internet ?

Iperf

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
@Mesa57: Dat ken ik, in mijn setup was de ene 192.168.0.x en de andere 192.168.1.x, dus dat hoort te werken.

@Fish: Zoekopdrachten kun je niet cachen lijkt me, helemaal niet als de zoektermen nooit eerder gebruikt zijn op deze machine (bla en as;ldkfjsa;dj ofzo :P )

Ik heb e.e.a inmiddels omgeplugd en het hele netwerk for the time being maar weer met draden gemaakt ipv draadloos. Ik moet afstuderen binnenkort en heb geen tijd voor gezeik met hikkende draadloze netwerken.

Pagina: 1