Toon posts:

minimaal intern geheugen voor Windows Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt om een notebook te kopen maar ik twijfel over het interne geheugen. Op de site van Microsoft zeggen ze dat 512MP voldoende is voor Vista maar 1024MB beter is. Ook de Consumentenbond laat dit weten tijdens een test van een paar maanden geleden.

Maar waarom zijn er dan geen notebooks in het goedkopere segment met 1024MB intern?

Ik ben een computer gebruiker die genoeg heeft aan internetten, Office en af en toe een spelletje. Dus voldoet volgens mij een standaard notebook. Maar dan wel één die ook nog een beetje soepel werkt als Vista er straks op staat.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Meer geheugen heb je altijd voordeel mee.

Of je nou XP/Vista gebruikt, het is altijd sneller. En als je 512MB geheugen hebt en dan Vista, dan draait het misschien wel, maar als je 1024 hebt, gaat het rapper.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Omdat Vista in de eerste zin niet bedoelt is voor de budget laptops. Ten eerste heb je vaak oudere dingen (oude chipset) en Slechte integrated GFX waardoor je Aero wel kunt vergeten. Verder is het budget en moeten ze goedkoop blijven, 512 is genoeg voor XP. Alle upgrades zal je zelf er bij moeten kopen aangezien de laptop er eigenlijk niet voor is bedoelt.

1GB is zeker aan te raden, ik zit met wat muziek, firefox en MSN al snel op 700-750MB, heb ik wel 256MB videogeheugen (Turbocache) daarin zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 29-12-2006 11:44 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Als je lekker soepel wilt internetten is 768 MB tot 1 GB minimaal voor Vista.