Draadloosnetwerk Snelheid

Pagina: 1
Acties:

• TimZuiker
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06-2024
Hallo ik heb een Draadloosnetwerk thuis (een Belkin54G router) en overal in mijn huis heb ik 'zeer goed' tot 'uitstekend' bereik, maar af en toe gaat mijn snelheid naar beneden, terwijl mijn bereik op 'uitstekend' blijft staan.
Ik heb geen idee waar het aan zou kunnen liggen. Ik heb een 'Intel(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection' wifi-kaart op een Winxp (SP2) pc.

Verwijderd

het draadloos netwerk en niet draadloosnetwerk

hoe weet je dat je snelheid naar beneden gaat dan?

• TimZuiker
Ik constateer het zelf, wanneer een internetscherm niet wil laden, en dan zie ik rechtsonder in mijn hoek (bij mijn draadloos netwerk) de snelheid dalen. Normaal staat er Snelheid: 54 Mbps, maar soms gaat hij naar 1 Mbps of 2.... En daarzo staat ook signaalsterkte: uitstekend.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En welke tests heb je zelf al uitgevoerd om te kijken waar het aan ligt want ik neem aan dat je accesspoint en je internet-lijn zelf gewoon 100% werken, dus waar ligt het volgens jou dan aan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TimZuiker
Mijn internetlijn werkt 100%. Ik denk dat het probleem aan mijn wifi-kaart of drivers ligt, want mij zus heeft geen last van wegvallende verbindingen. Dus aan mijn accesspoint ligt het dan ook niet.
Het probleem is dat ik een Acer 1692 heb, en dat ik de drivers van acer zelf moet installeren (dacht ik) http://support.acer-euro....otebook/as_1690_ddr2.html
Het stuurprogrammaversie dat ik nu gebruik is 9.0.1.9. Maar op die site staan verschillende downloads met wireless lan drivers, waarvan ik alleen de bovenste gedownload heb en die helpt niet. Zou het aan mijn drives kunnen liggen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Even naar downloadfinder.intel.com gaan en de nieuwste WLAN drivers downloaden. Kaartjes zijn wat gaar wat dat betreft, met oudere drivers.

Hier stond een dode link.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ja, kan.
kan ook 1 van je antennes los/niet goed vast zitten op je laptop.

Maar dit klinkt eerder als een stoorzender ergens in huis daar.
Je verbinding is lang normaal, maar soms (wanneer?? gebeurt er dan iets in huis wat apparatuur betreft? ik doel dan op dingen als machnetron oid) valt ie weg.. (uitstekend bereik of niet..)

• Softmore
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:11
Is het ook niet zo bij draadloze netwerken dat de snelheid voor alle gebruikers gelijk is?

Dus als er iemeand in het netwerk zit die zeer slechte verbinding heeft, gaat haar snelheid naar beneden maar hiermee samen ook de verbindingssnelheid van de rest van de gebruikers.

Dus misschien eens controleren of er niemand anders een zeer slechte verbinding heeft op het draadloos netwerk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of misschien je de buurman van mijn collega (die gratis internet heeft ;) )

aan de andere kant windows update dat ding nou niet echt van seconde tot seconde .. probeer eens
netwerk stumbler oid. die waardes zijn wat actueler

Iperf

Pagina: 1