Multimedia PC puur voor films samenstellen, budget max 2000,

Pagina: 1
Acties:

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Beste lezers,

Ik heb van een kennis de vraag gekregen om voor hem een pc samen te stellen waarmee hij lekker relaxt films kan afspelen. De bedoeling is dat hij een filmzaal maakt en dat de films dus via die pc worden afgespeeld. In principe zijn dat de specificaties die ik van hem heb gekregen... beetje lastig dus. Nu ken ik hem wel redelijk goed en ik weet dat de prijs hem niet zo veel uitmaakt, hij wil gewoon een goed systeem waar hij zich nergens aan hoeft te storen. De beeld kwaliteit moet super zijn, het geluid fenomenaal en het apparaat moet geen lawaai maken. Daarnaast moet het systeem er leuk uit zien en vind hij het ongetwijfeld erg leuk om wat mooie gadgets er bij te hebben ( bijv een touchscreen afstandsbediening o.i.d.). De prijs daarvan maakt allemaal niet zo veel uit, zo lang het maar niet tè gek wordt en zolang ik de kosten maar kan verklaren. Ik denk dus dat mijn maximale budget ongeveer 2000,- zal zijn.
Ik heb niet echt een boodschappenlijstje samengesteld omdat ik hoop dat iemand mij hier zijn eigen ideale/virtuele boodschappenlijstje kan geven met onderbouwing van de verschillende componenten want ik zelf zie zo onderhand door de bomen het bos niet meer. Is bijvoorbeeld [BBG] Multimediasysteem januari 2007 ook echt een top systeem, of wel een goed systeem. Kan ik beter een standaard compleet systeem kopen of er zelf een in elkaar zetten, enz.

Ik begrijp natuurlijk dat je de samenwerking van componenten pas echt kan testen als alles in elkaar zit. Maar ik hoop toch dat iemand mij een eind verder op weg kan helpen.
Bij voorbaat dank.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? ?

Films afspelen kan al voor een fractie van het genoemde budget, dus de vraag is eigenlijk: wat moet er minstens mee kunnen en wat moet er extra mee kunnen?
bertjeee schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 10:16:

Ik heb niet echt een boodschappenlijstje samengesteld omdat ik hoop dat iemand mij hier zijn eigen ideale/virtuele boodschappenlijstje kan geven met onderbouwing van de verschillende componenten want ik zelf zie zo onderhand door de bomen het bos niet meer.
Zo werkt het niet helemaal want dan kan eenieder die reageert een eigen boodschappenlijst opsommen en na 3 dagen en 7692 replies, heb je nog steeds geen eenduidig antwoord, snap je?

[ Voor 55% gewijzigd door MAX3400 op 29-12-2006 10:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik zou voor een passief gekoelde kaart gaan, icm een C2D 6600.

Ik edit zo wel ff met een boodschappenlijstje

Edit:
Ik dacht aan deze videokaart, het is een passief gekoelde 7950 gt , snel en stil.

Bijvoorbeeld deze video kaart:
http://www.alternate.nl/h...?artno=jbxxn7&baseId=2231

En deze geluidskaart:
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=KK%23C69

Op bijvoorbeeld dit moederbord:
http://www.alternate.nl/h...=GPEA47&showTechData=true

En dan nog een c2d 6600

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 10:35 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
mischien is dit iets? klik

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Het is alleen maar voor films hoor :/ ?

Zou een E6600 dat beter afspelen dan een E6300?

Zou een 7950GT beter beeld geven dan een 7600GT of misschien 7600GS? De meeste HTPC's die ik hier zie rondkomen hebben zelfs onboard video waar, naar schijnt prima films in 1080P afgespeeld kunnen worden.

Mij lijkt zoiets op zijn plaats:

Core 2 Duo E6300
Heb je toch nog wat kracht :7.

Arctic Freezer 7 Pro

Houd de processor lekker koel en stil.

MSI P965 Neo-F
Heb je alles wat je nodig hebt.

1 GB pc 4200 DDR2(Bij hoge uitzondering 2 GB)
Heb je genoeg aan dacht ik.

2*Seagate Barracuda 7200.10 320 GB, 16 MB buffer.
Genoeg ruimte om je (gedownloade }) ) films op te kijken.

Nvidia Geforce 7600GT passief gekoeld.
Ondersteund HDTV beelden, dus is genoeg.

Hauppauge WinTV PVR-150MCE
Kan je er ook TV mee kijken :Y) .

DVD brander
Altijd handig.

Arctic Silentium Pro T3
Stille kast met voldoende vermogen.

Creative X-FI Platinum 7.1
Prachtig geluid.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Met CoreAVC heb je niet eens een krachtig systeem nodig om HighDefinition af te spelen. E6300 met een 7300GT of 7600 moet ruim voldoen.

Wat wel handig zou zijn is om een raid te gebruiken met eventuele extra pci kaart om al die GB's heen en weer te verplaatsen. Ook handig als je vb direct wilt opnemen, digitale televisie gelijk op de pc aansluiten, bij essent home vb is dat voor de standaardkanalen gratis. Kunt het zo gek maken als je wilt.

Onthou dat bij (decoderen van) multimedia/films de harde schijven vaak het knelpunt zijn, en niet zozeer de CPU.

Verwijderd

ik zou ook opzoek gaan naar een stille dvd-reader... dat is bij mij nu wat het meest geluid maakt als ik een dvd kijk... maar mischien kijkt hij alleen films die al op z'n hdd zitten.

Verwijderd

Wat die stille dvd-reader betreft, ja kan dmv tooltje je lees snelheid op max. 2 speed zetten wat je geluid drastisch vermindert.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik zou in ieder geval voor een Creative X-fi gaan als geluidskaart, en als geld toch geen echte belangrijke rol is, kan je net zo goed gelijk de best nemen :P

[ Voor 5% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 29-12-2006 16:10 ]

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:48
Ik zou ook ff een infrarood ontvanger kopen zodat je de pc met een afstandbediening kan besturen, en dan een kameleon remote erbij kopen http://www.gadgethouse.nl...-One-for-all-10-in-1.html

• Baggio666
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 20:32
Tip voor de (gadget) afstandsbediening: pricewatch: Logitech Harmony Remote 1000
SOEPSTENGEL13 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 16:10:
Ik zou in ieder geval voor een Creative X-fi gaan als geluidskaart, en als geld toch geen echte belangrijke rol is, kan je net zo goed gelijk de best nemen :P
Ik zou juist zeggen ga NIET voor een X-fi (ik heb er zelf wel 1). De X-fi is dé kaart voor games en er komt goed filmgeluid en muziek uit, maar voor de laatste zijn er toch echt wel betere alternatieven (M-Audio, Terratec).

Sowieso de vraag wat je van plan bent met het geluid. Je zegt zelf fenomenaal geluid te willen, moet dit allemaal binnen de €2000 dan is het wellicht handig je pc redelijk bescheiden te houden en voor een stel losse speakers, receiver, decoder te gaan. Dan ga je alsnog vrij snel over de €2000 heen alles bij elkaar.

Let wel op dat je pc krachtig genoeg blijft om met wat ruimte 1080p H264 streams af te spelen. Al neem je een E6600 dan is het volgens mij onnodig veel uit te geven aan een videokaart aangezien deze gewoon niets hoeft te doen.
Pagina: 1