Toon posts:

[3D apps] Welke (huis en tuin) pci-e videokaart voor 3D-apps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil met 3D-applicatie 3DS max beginnen. Momenteel heb ik een Matrox Parhelia voor vooral 2D-progs maar bijvoorbeeld 3DS max, blender of Cinema 4D (puur om te testen) kan de Parhelia gewoonweg niet aan. De viewports updaten echt super langzaam en in de menu-items krijgen rare blokken/ artifacts. De Parhelia is gewoonweg te licht.

Ik ben dus opzoek naar een betaalbare PCI-e videokaart met 2 VGA-uitgangen (misschien met DVI/analoog adapters) die mijn 2x Iiyama 454 19" CRT's @1600x1200 zonder problemen kan aansturen. Ik lees om bij 3DS max voor nVidia te gaan. Zijn er mensen die een ATI-kaart zonder problemen voor 3D-apps gebruiken? Ik heb het hier dus niet over gaming. Gaming doe ik niet aan.

Realtime rendering zal soepel moeten draaien en beeldkwaliteit is belangrijk. Ook zou unlock of overclock-potentie meegenomen kunnen worden. Ik vind een proffesionele Quadro of FireGL te duur.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk toch dat je met een quadro of fireGL een stuk beter uit bent.
Game kaarten hebben geen optimalisatie voor openGL rendering.

Op vraag/aanbod staan wel een aantal quadro kaarten voor redelijk prijzen.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:30
Dat vraag ik me al een tijdje af, dat de drivers voor de quadro geoptimaliseerd zijn. Maar kun je deze niet gewoon installeren op een geforce? Het lijkt wel/is zo, dat je onwijs veel voor de speciale drivers betaald

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb daarover nog een leuke link gevonden: http://www.geocities.com/...s/G-Quadro/E-G-Quadro.htm

Er zit hardwarematig toch wel een verschil in de kaarten lijkt het..

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 17:23
Linkje is enigzins oud. De geforce 2 en 4 konden softwarematig gemod worden naar een Quadro, bij de laatste generaties is dit niet het geval.

zoals arjants aangeeft zou ik eens kijken op v&a naar quadro's. Wat noem je betaalbare kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Een 2de hands kaartje voor 125 euro max! Waarom zou ik voor een Quadro moeten gaan? Ik ben een beginnend 3D'er. Wanneer zal een huis-tuin-en-keuken kaart niet voldoende zijn? Hoeveel GPU-powerintensief is een/zijn viewport(s)?

Verwijderd

Topicstarter
Kick!

Is dit alles wat ik kan verwachten?

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-07 07:29
Hmm, kan je anders ff je budget geven? Want er bestaan wel betaalbare kaarten in de Quadro/FireGL serie naar mijn mening..

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Volgens mij maakt het niet zo bizar vel uit welke Nvidia kaart je neemt. Wat mij altijd is opgevallen is dat het realtime renderen ook vooral cpu afhankelijk is. Gewoon een 7600GS of zelfs minder volstaat zeker.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij maakt het überhaupt niet veel uit welke kaart je neemt, maar ja ik ben ook net begonnen dus ik ben nog niet met ingewikkelde modellen bezig.

3DS max draait perfect op mijn Mobility X1600 en Radeon X1900XT :)

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-07 17:23
Carel schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 20:40:
Volgens mij maakt het niet zo bizar vel uit welke Nvidia kaart je neemt. Wat mij altijd is opgevallen is dat het realtime renderen ook vooral cpu afhankelijk is. Gewoon een 7600GS of zelfs minder volstaat zeker.
Voor zover ik weet gaat bij een quadro het realtime renderen wél op de GPU. Dit is het grote verschil tussen een quadro en een geforce

Verwijderd

ik heb de radeon x600 256mb('budget' card bij DELL pc's) en die trekt verdomme alles nog als een trein. ik ben nog steeds onder de indruk! hij presteert zelfs beter dan mijn oude radeon die volgens de 'tests' een stuk beter was! haha were they wrong.

ok je moet niet de allernieuwste 3d shooter in full effect gaan spelen, maar das is
a)uit de tijd en
b) als je dat wilt weet je wel beter

in 'mijn tijd'(vanaf '97) kocht je een vidkaart speciaal voor een spel. nu ben je dan een enorme domme rukkert en speel je dat spel gewoon een half jaar later als je toch al een nieuwe pc gaat kopen :)

vroeger kon je ook met een nieuwe vidkaart 3 jaar doen tegenwoordig pis je al naast de pot als dat ding een half jaar oud is. don't believe the hype man!
Pagina: 1