Beste mensen, ik heb ook een schijf gehad met bad sectoren erop op gestuurd naar Western Digital maar gewoon zonder te maken dat oude klote ding weer terugzenden, binnen garantie stuk gegaan......geen WD:( meer voor Alex.........hoe zit dat bij Maxtor en IBM, ik weet niet wat ik moet kiezen...een 30 gb. 7200 toeren hdd!! Wie heeft er goede/ slechte ervaringen met maxtor c.q. IBM??
Ik heb een keer voor iemand een Maxtor terug laten sturen, duurde even, maar kwam netjes gefixed weer terug.
IBM geen ervaring mee, maar zowel maxtor als ibm geven 3 jaar fabrieksgarantie, en de winkel waar je de schijf koopt moet zelf natuurlijk ook 1 jaar geven, en als ie binnen dat jaar kapot gaat kan je gewoon lekker gaan zeuren bij de zaak waar je hem gekocht hebt dat je gelijk een andere weer terug wilt hebben, zijn ze verplicht namelijk als ie binnen een jaar kaput gaat.
IBM heeft een paar hele grote afdelingen in nederland zitten dus dat komt meestal wel in orde, van Maxtor weet ik het niet.
Hope it helps.
IBM geen ervaring mee, maar zowel maxtor als ibm geven 3 jaar fabrieksgarantie, en de winkel waar je de schijf koopt moet zelf natuurlijk ook 1 jaar geven, en als ie binnen dat jaar kapot gaat kan je gewoon lekker gaan zeuren bij de zaak waar je hem gekocht hebt dat je gelijk een andere weer terug wilt hebben, zijn ze verplicht namelijk als ie binnen een jaar kaput gaat.
IBM heeft een paar hele grote afdelingen in nederland zitten dus dat komt meestal wel in orde, van Maxtor weet ik het niet.
Hope it helps.
Verwijderd
Vaak als je een harddisk besteld via Internet dan krijg je een OEM versie i.p.v. een retail versie. Ik had een OEM van IBM. Deze is inmiddels gecrasht (hij doet het nog wel). Ik heb gezocht op IBM website en ik kwam daar de garantietermijn van 3 jaar tegen. Ik heb toen bij IBM geïnformeerd maar mijn schijf bleek dus een OEM versie te zijn en dan heb je maar EEN jaar garantie. Mijn schijf was net 1 maand buiten de garantietermijn gecrasht, jammer maar helaas.
Zorg ervoor dat je een retail versie hebt, dan krijg je nooit zo'n problemen.
Zorg ervoor dat je een retail versie hebt, dan krijg je nooit zo'n problemen.
koop gewoon een maxtor die gaat niet kapot dan hoef je je ook geen zorgen te maken over de garantie !
Verwijderd
mag ik jou ff heel hard uitlachen cq. je bek vol scheldenOp vrijdag 02 februari 2001 19:33 schreef smvs het volgende:
koop gewoon een maxtor die gaat niet kapot dan hoef je je ook geen zorgen te maken over de garantie !
maxtor heeft bij mij de reputatie om alleen maar kapot te gaan, en IBM daarentegen helemaal niet
ik wil niet veel zeggen maar als ik de berichten zo hoort gaat 4 op de 10 HDz van maxtor binnen 3 maanden terug naar de fabriek, dus ik zou je geflamebait ff buitenhouden e.d want je nutteloze gezwetst slaat dus nergens op...
Verwijderd
K ken er zatOp vrijdag 02 februari 2001 19:33 schreef smvs het volgende:
Waar ik werk zijn bijna alle verkochte HD's maxxtor en er zijn niet veel brakke (met bad sectors enzo) bij. Maar ik persoonlijk zou voor IBM gaan. Zijn goed, snel, maar iets duurder dan maxxtor (dit is een persoonlijke mening dus niet me zometeen aanvallen van GEEN IBM, want die InterCC lult
)
Maxtor RULEZZZZZZ :):):)
Ik heb mijn Maxtor schijffie nu al bijna een jaar en nog helemaal geen probs mee gehad...
Lekker snel (UDMA-66 7200 Rpm)
En met de garantie zal t ook wel snor zitten.
Ik d8 ook idd 3 jaar
Ik heb mijn Maxtor schijffie nu al bijna een jaar en nog helemaal geen probs mee gehad...
Lekker snel (UDMA-66 7200 Rpm)
En met de garantie zal t ook wel snor zitten.
Ik d8 ook idd 3 jaar
Mijn IBM ging na 5 maanden stuk. Had toen binnen twee weken incl. feestdagen een andere terug.
Hoe weet ik dat ik een RETAIL harddisk heb want ik wil toch wel 3 jaar garantie ipv 1 jaar voor een OEM versie. Dan maar wat meer betalen maar wel 2 jaar meer garantie. De winkel kan wel zeggen dat het 3 jaar is maar als IBM er anders over denkt dan ben je gewoon uitgepoept!
Wie weet hoe dat zit met dat OEM / RETAIL gedoe?
Bedankt tweakers!
Wie weet hoe dat zit met dat OEM / RETAIL gedoe?
Bedankt tweakers!
De retailversies zitten in een mooie doos, met handleiding, ATA kabel en cdtje (geloof ik). Volgens IBM zijn deze echt een stuk duurder van de "losse" versie.
Verwijderd
Mensen leer je Nederlandse uitdrukkingen.Op vrijdag 02 februari 2001 21:15 schreef dext0r het volgende:
[..]
mag ik jou ff heel hard uitlachen cq. je bek vol schelden
Je scheldt iemand de huid vol.
Je schijt iemand in zijn bek.
Die taalverloedering toch.
Verwijderd
Dikke lolOp zaterdag 03 februari 2001 16:17 schreef Tweaker het volgende:
[..]
Mensen leer je Nederlandse uitdrukkingen.
Je scheldt iemand de huid vol.
Je schijt iemand in zijn bek.
Die taalverloedering toch.
"Zal ik jou es ff lekker in je bek schijten?? Of heb je soms poep, POEP IN JE HOOFD!! >:)"
[edit = " vergeten]
Hmm, had IBM op de nieuwe series niet 5 jaar fabrieksgarantie? Of heb ik het nou mis?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
ik heb zelf goeie ervaringen met maxtor schijven en ik heb er 4.
de eerste is een 5400rpm schijf van 3 jaar oud. ging na 2 jaar ofzo wat bad sectors vertonen maar is zonder gezeik omgeruild voor een nieuwe. de andere 3 schijven zijn 7200rpm disks tussen 6 maanden en 2 jaar oud en die hebben alle 3 altijd perfect gedraaid. dus wat mij betreft wordt de volgende schijf gewoon weer een maxtor.
de eerste is een 5400rpm schijf van 3 jaar oud. ging na 2 jaar ofzo wat bad sectors vertonen maar is zonder gezeik omgeruild voor een nieuwe. de andere 3 schijven zijn 7200rpm disks tussen 6 maanden en 2 jaar oud en die hebben alle 3 altijd perfect gedraaid. dus wat mij betreft wordt de volgende schijf gewoon weer een maxtor.
Vanaf de 60 serie?Op zondag 04 februari 2001 16:10 schreef Grrrrrene het volgende:
Hmm, had IBM op de nieuwe series niet 5 jaar fabrieksgarantie? Of heb ik het nou mis?
Nee, ook al werken ze, ze blijven brak.Op vrijdag 02 februari 2001 19:33 schreef smvs het volgende:
Seagate forever
nouw dat heb ik nouw bij IBMOp vrijdag 02 februari 2001 21:15 schreef dext0r het volgende:
[..]
mag ik jou ff heel hard uitlachen cq. je bek vol schelden
maxtor heeft bij mij de reputatie om alleen maar kapot te gaan, en IBM daarentegen helemaal niet
ik wil niet veel zeggen maar als ik de berichten zo hoort gaat 4 op de 10 HDz van maxtor binnen 3 maanden terug naar de fabriek, dus ik zou je geflamebait ff buitenhouden e.d want je nutteloze gezwetst slaat dus nergens op...
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
is dit een flamewar of wat? volgens mij is bij alle A-merken de garantie wel op orde. Af en toe heb je d'r probleemgevallen tussen zitten, maar maxtor 4 op de 10 HD's retour ?!? dat zou ze financieel de das om doen, dus dat is
Vorig jaar september had ik van die beruchte IBM 75 serie een 45 gig HD gekocht.
Na ongeveer drie maanden kreeg ik ineens bad blocks. Dus ik heb het opgestuurd, en kreeg binnen drie weken een 60 Gig hd van de nieuwe 60gxp serie.
Kortom, ik ben zeer tevreden over de service van IBM.
Na ongeveer drie maanden kreeg ik ineens bad blocks. Dus ik heb het opgestuurd, en kreeg binnen drie weken een 60 Gig hd van de nieuwe 60gxp serie.
Kortom, ik ben zeer tevreden over de service van IBM.
Verwijderd
Maxtor is in orde, had een bijna gecrashde hd (tikte al) en opgestuurd naar ierland (kost best wel veel) en in 2 weten was ie terug, gehele nieuwe schrijf.
'k heb pas een ouwe quantum 18G (2.5j oud) opgestuurd naar Maxtor (Ierland) en 2 weken later kreeg ik een splinternieuwe D740X 20G in de bus. Goeie service dus.
-edit-
verzendkosten waren nog geen 9€ dus dat viel wel mee.
-edit-
verzendkosten waren nog geen 9€ dus dat viel wel mee.
Verwijderd
Lijkt me duidelijk dat je na die e-nor-me ellende met die GXP-serie van IBM nog effies met een boog om IBM heen moet lopen. Check op het net en je vindt hele volksstammen met geklapte hd's en een opvolgend 'denial of service' van IBM. Ik heb zelf een Seagate BarracucaIV (60GB) omdat 'ie muis- en muisstil is. Je hoort 'm gewoon niet.
Ik heb wel veel evaring met MaXtor hardeschijven maar de garantie is iets minder daarvan. Bijna alle hardeschijven die ik gebruik zijn van MaXtor en ik heb maar 2x gemerkt dat er eentje stuk ging, en een daarvan was ook wel te verwachten dat hij 't er mee ophield aangezien het nog een 10.0Gb was die begin dit jaar lichte tikken begon te maken, momenteel draait hij nog maar ik heb wel een backup d'r van gemaakt. Een andere hardeschijf was integendeel vrij snel kapot, Bad clustors enzo zaten op de HD, deze heb ik gewoon teruggebracht naar de winkel waarbij ik hem had gekocht en had binnen een halve week een nieuwe in mijn bezit
.
Van de garantie van IBM hardeschijven kan ik helaas niets zeggen, mijn IBM HD van m'n laptop is wel kapot gegaan maar dat gaat allemaal via Acer e.d.. Wel kan ik zeggen dat ik de kwaliteit van deze IBM 10GB 2,5" HD belabberd slecht vind, tot nu toe is hij al 2x kapot gegaan in een halfjaar tijd (tikken en schokken, 100% CPU usage e.d.) dus tevreden ben ik er bepaald niet over.
Van de garantie van IBM hardeschijven kan ik helaas niets zeggen, mijn IBM HD van m'n laptop is wel kapot gegaan maar dat gaat allemaal via Acer e.d.. Wel kan ik zeggen dat ik de kwaliteit van deze IBM 10GB 2,5" HD belabberd slecht vind, tot nu toe is hij al 2x kapot gegaan in een halfjaar tijd (tikken en schokken, 100% CPU usage e.d.) dus tevreden ben ik er bepaald niet over.
Voor zover ik correct geinformeerd ben komen IBM- en Maxtorschijven uit de zelfde fabriek.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Pagina: 1