[XP]Opeens een ander inlog scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 1.232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb Windows XP pro draaien op mijn labtop.

Ik heb daar een rare wijziging in gekregen. maar naar mijn idee heb ik zelf niks gewijzigd. Ik dacht misschien zat het in een update patch maar dat lijkt mij ook sterk 8)7

Ik heb een wachtwoord op mijn computer. Dus als de computer start dan zag ik altijd een blauw XP scherm met alle gebruikers accounts. Dan klikte ik op een foto en kon ik mijn wachtwoord invullen en dan starte hij windows.

Nu heb ik opeens een inlogscherm zo´n venster waar ik zelf mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen. Dus ik moet nu mijn inlognaam ook zelf invullen.

Ook bij het afsluiten krijg ik nu zo'n venster waar ik met een optionbox mijn gewenste actie kan selecteren.

Eerst kreeg ik altijd een 'plaatje' waar voor iedere actie een plaatje was.
Dus voor stantby had ik een geel plaatje
En voor afsluiten een rode
en herstarten een groene.

Ik snap niet hoe dit veranderd kan zijn. Ik heb zitten zoeken maar ik kan nergens vinden waar ik dat weer terug kan zetten.

Heeft iemand dit ook gehad? _/-\o_

Jochemmol

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Twee maal snel achter elkaar CTRL + ALT + DEL doet dat scherm naar voren toveren. Ik weet niet of dat ook werkt om het XP inlogscherm weer terug te krijgen, maar het is het proberen waard :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Op het configuratiescherm, ga naar "Gebruikersaccounts" (het kan nodig zijn om aan de linkerkant op "klassieke weergave te klikken om deze optie te krijgen), ga naar "de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen" en kies daar voor de andere optie dan "klassiek inlogscherm". Het kan allemaal wat anders heten, want ik typ dit ook maar uit m'n hoofd. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
AtleX schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:03:
Op het configuratiescherm, ga naar "Gebruikersaccounts" (het kan nodig zijn om aan de linkerkant op "klassieke weergave te klikken om deze optie te krijgen), ga naar "de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen" en kies daar voor de andere optie dan "klassiek inlogscherm". Het kan allemaal wat anders heten, want ik typ dit ook maar uit m'n hoofd. :)
maar je hebt wel gelijk ^^

you had me at EHLO

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt welkomstscherm gebruiken uitstaan bij gebruikersaccouns -> instellingen.

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ziekelijk eigenlijk he ? dat je zulke dingen gewoon uit je hoofd weet.
Heb laatst ook iemand over de telefoon geholpen; joh dan moet je zus en zo, dan krijg je dat scherm en daarna klik je op die en dat.
En dan nog vreemd vinden dat ze je "nerd" gaan noemen :)

Yamaha FZ1 :-)

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-03 21:19
Kan het zijn dat de service "Themes" gestopt is? Kijk eens in je eventviewer!

Start -> Run -> Services.msc -> Themes
en
Start -> Run -> Eventvwr

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Piels
Zijn er ook mensen die werkelijk de gehele thread lezen?

Als je dat namelijk gedaan had, had je gezien dat het antwoord allang gegeven is.

Daarnaast had het voor de topic starter ook een kleine moeite even op Google te zoeken of hier op GoT te zoeken.

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:01
Ooyevaar schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:06:
Ziekelijk eigenlijk he ? dat je zulke dingen gewoon uit je hoofd weet.
Heb laatst ook iemand over de telefoon geholpen; joh dan moet je zus en zo, dan krijg je dat scherm en daarna klik je op die en dat.
En dan nog vreemd vinden dat ze je "nerd" gaan noemen :)
Nu, menigeen heeft zich er ook al over verwonderd hoe ik rats van buiten weet hoe je bijv. een vast IP-adres moet toewijzen.. En zo krijg je inderdaad al snel de status van übernerd :+

Ochja, je moet je "status" ergens vandaan halen zeker? En het is best wel handig dat je niet eerst je eigen pc moet inschakelen vooraleer je de andere partij kan verder helpen..

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Piels schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:21:
Zijn er ook mensen die werkelijk de gehele thread lezen?

Als je dat namelijk gedaan had, had je gezien dat het antwoord allang gegeven is.

Daarnaast had het voor de topic starter ook een kleine moeite even op Google te zoeken of hier op GoT te zoeken.
En hoe weet jij dat het antwoord "al lang" gegeven is? TS heeft nog niet gereageerd dat het opgelost is.
Het komt nl. wel eens voor dat je die optie niet zo maar terug kunt zetten omdat er iets van netware door een of ander programma geinstalleerd is. Als dit zo is moet je bij de eigenschappen van de netwerkverbinding het gedeelte van netware verwijderen. Ik zeg niet dat dit nu ook het geval is bij het probleem van TS, maar het zou zo maar kunnen en dan was de oplossing dus nog niet "al lang" gegeven.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb het kunnen vinden. :*)

Bedankt allemaal. Ik had netware bij mijn lanverbinding verwijderd en nu kon ik de optie weer aanzetten.

Bedankt _/-\o_

Jochemmol

• Piels
FlipFluitketel schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:28:
[...]

En hoe weet jij dat het antwoord "al lang" gegeven is? TS heeft nog niet gereageerd dat het opgelost is.
Het komt nl. wel eens voor dat je die optie niet zo maar terug kunt zetten omdat er iets van netware door een of ander programma geinstalleerd is. Als dit zo is moet je bij de eigenschappen van de netwerkverbinding het gedeelte van netware verwijderen. Ik zeg niet dat dit nu ook het geval is bij het probleem van TS, maar het zou zo maar kunnen en dan was de oplossing dus nog niet "al lang" gegeven.
Excuses, je had gelijk :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:30
Zoiets als dit krijg je ook als je je PC/Laptop lid maakt van een domein. Dan heb je ook niet meer dat standaard aanmeldscherm van Windows XP.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
ThinkPadd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 14:31:
Zoiets als dit krijg je ook als je je PC/Laptop lid maakt van een domein. Dan heb je ook niet meer dat standaard aanmeldscherm van Windows XP.
dat komt waarschijnlijk door de ddcp - daarin is de 'classic' login method geforceerd.. :)

zo kun je kiezen of je lokaal of in het netwerk wil werken, anders niet :/

you had me at EHLO

Pagina: 1