Deze week een freebsd machine geinstalleerd als webserver.
Alles ging vlekkeloos, een paar tutorials etc door gelopen en de boel draait goed!
Maar.. vanaf het begin heb ik wel problemen met de netwerk kaart.
IP adres heb ik statisch ingesteld, gateway en dns etc klopt ook allemaal.
Toch kan ik niet gelijk netwerk verbinding krijgen na een reboot.
Soms werkt het wel gewoon, maar 9 van de 10x moet ik eerst wat prutsen met kabels en paar x opnieuw ipadres intellen voordat het werkt.
Ik heb na het booten wel gelijk de status active op mijn netwerk kaartje en een goed ipadres en netmask.
ik dacht eerst dat het misschien de dhcp server van de domein contoller was, maar die staat nu uit en nog steeds hetzelfde probleem.
Een nieuwe netwerk kaart erbij gedrukt en die op dhcp gezet werkt ook niet.
Kabels van andere computers etc omgewisseld ook al gedaan.
Ik zit er aan te denken om de kernel weer overnieuw te compileren, maar blijf het vreemd vinden dat het soms wel goed werkt en meestal niet.
iemand misschien ook eens zoiets mee gemaakt?
heb er btw geen firewall op draaien, dus dat kan het zoiezo niet zijn.
Soms krijg ik gelijk een dhcp lease (van de router) na het uitvoeren dhclient xl0 maar dan kan ik toch niet pingen naar de router.
Alles ging vlekkeloos, een paar tutorials etc door gelopen en de boel draait goed!
Maar.. vanaf het begin heb ik wel problemen met de netwerk kaart.
IP adres heb ik statisch ingesteld, gateway en dns etc klopt ook allemaal.
Toch kan ik niet gelijk netwerk verbinding krijgen na een reboot.
Soms werkt het wel gewoon, maar 9 van de 10x moet ik eerst wat prutsen met kabels en paar x opnieuw ipadres intellen voordat het werkt.
Ik heb na het booten wel gelijk de status active op mijn netwerk kaartje en een goed ipadres en netmask.
ik dacht eerst dat het misschien de dhcp server van de domein contoller was, maar die staat nu uit en nog steeds hetzelfde probleem.
Een nieuwe netwerk kaart erbij gedrukt en die op dhcp gezet werkt ook niet.
Kabels van andere computers etc omgewisseld ook al gedaan.
Ik zit er aan te denken om de kernel weer overnieuw te compileren, maar blijf het vreemd vinden dat het soms wel goed werkt en meestal niet.
iemand misschien ook eens zoiets mee gemaakt?
heb er btw geen firewall op draaien, dus dat kan het zoiezo niet zijn.
Soms krijg ik gelijk een dhcp lease (van de router) na het uitvoeren dhclient xl0 maar dan kan ik toch niet pingen naar de router.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2006 01:52 ]