Ik heb een Asus M6 notebook met een Intel Pro / Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter. Nu gebruik ik de draadloze verbinding niet, omdat ik internet via een LAN kabel. Sinds vandaag heb ik echter een Wii en ik zou daarmee graag online gaan. Daarom wil ik mijn notebook instellen als accespoint voor mijn Wii. Is dat mogelijk en zo ja, hoe doe ik dat?
Je kunt de internetverbinding inderdaad delen via de WLAN kaart. Ik heb dat ooit met een desktop gedaan op het werk: WLAN kaart erin, en zo kon ik met mijn (niet toegestane
) laptop toch internetten.
Gewoon de netwerkverbinding enablen, daarna wijst het zich vanzelf.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
tuurlijk
moet je wel zorgen dat je laatste drivers hebt, anders kan het zijn dat je mogelijkheden vrij beperkt zijn.
Je laat de wireless connectie bridgen van de vaste lan poort naar de wireless en dan stel je je pc in op AD-HOC en derest is vrij eigen aan elke wireless kaart..
Je laat de wireless connectie bridgen van de vaste lan poort naar de wireless en dan stel je je pc in op AD-HOC en derest is vrij eigen aan elke wireless kaart..
Bridgen lukt nog wel en ik kan ook ergens instellen dat hij moet verbinden op ad hoc basis, maar mijn Wii vindt mijn computer niet. Ik ben ook de opties langsgelopen en kan nergens iets vinden waar staat dat ie als accespoint moet fungeren.
Bridgen? Waarom?
Heb je delen van de internetverbinding al geprobeerd?
Heb je delen van de internetverbinding al geprobeerd?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Bridgen, omdat dat hierboven gezegd werd. Delen internetverbinding heb ik ook geprobeerd, maar dat werkt niet.
Verwijderd
Nintendo Wii en DS hebben een echt Accespoint nodig, het is niet mogelijk om deze via een gedeelde verbinding op internet te krijgen.
In Wii topic las ik dat iemand zijn WLAN verbinding in kon stellen als accespoint, dus daarom vroeg ik mij af of ik dat met mijn WLAN ook kan doen.
Leerzaam; hoe herkent de Wii dit?Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:11:
Nintendo Wii en DS hebben een echt Accespoint nodig, het is niet mogelijk om deze via een gedeelde verbinding op internet te krijgen.
NIet echt dus. Maar misschien kun je bij jou kijken hoe het zich vanzelf wijst?gambieter schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 00:22:
OK, ik heb e.e.a. ingesteld met mijn 2 laptops als test (en tik dit op de via WLAN AP aangesloten laptop). Ik heb laptop 1 bekabeld aangesloten, en deze heeft internet. Daarna heb ik op laptop 1 bij de WLAN software (Intel) een nieuw profiel gemaakt, onbeveiligd en adhoc netwerk, en als SSID "adhoc test". Daarna heb ik op laptop 1 de bekabelde verbinding bij netwerkeigenschappen (tweede tabblad) gekozen voor delen internet. De WLAN krijgt dan automatisch als ip-adres 192.168.0.1.
Daarna op laptop 2 gezocht naar beschikbare netwerken, contact gemaakt met adhoc test, en deze krijgt als ip-adres 192.168.0.36 via DHCP. En dan heb ik internet op laptop 2.
problemen:
- geen WPA mogelijkheid aangegeven, alleen onbeveiligd en WEP64/128. Mogelijk een beperking van Windows/software?
- let op als je (zoals ik) statische IP-adressen gebruikt, dan moet je wel wat dingen aanpassen naar DHCP, anders werkt het niet.
Gebruikte materialen:
laptop 1: Dell 510m, met Intel 2200bg kaart en de Intel/Dell ProSet driver software
laptop 2: MSI s271, met Ralink RT2500 kaartje, en Ralink driver software
Op beide laptops staat XP Pro Engelstalig, XP firewall uit, Kerio 2.1.5 firewall laat verkeer op 192.168.*.* en 10.*.*.* gewoon toe.
Hopelijk kun je hier wat mee
Daarna op laptop 2 gezocht naar beschikbare netwerken, contact gemaakt met adhoc test, en deze krijgt als ip-adres 192.168.0.36 via DHCP. En dan heb ik internet op laptop 2.
problemen:
- geen WPA mogelijkheid aangegeven, alleen onbeveiligd en WEP64/128. Mogelijk een beperking van Windows/software?
- let op als je (zoals ik) statische IP-adressen gebruikt, dan moet je wel wat dingen aanpassen naar DHCP, anders werkt het niet.
Gebruikte materialen:
laptop 1: Dell 510m, met Intel 2200bg kaart en de Intel/Dell ProSet driver software
laptop 2: MSI s271, met Ralink RT2500 kaartje, en Ralink driver software
Op beide laptops staat XP Pro Engelstalig, XP firewall uit, Kerio 2.1.5 firewall laat verkeer op 192.168.*.* en 10.*.*.* gewoon toe.
Hopelijk kun je hier wat mee
Sommige Asus borden hebben een onboard WiFi met de mogelijkheid om als accesspoint te fungeren. De Wii kan geen ad-hoc netwerk bouwen...
OK, dan gaat het inderdaad niet werken._-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:50:
Sommige Asus borden hebben een onboard WiFi met de mogelijkheid om als accesspoint te fungeren. De Wii kan geen ad-hoc netwerk bouwen...
Is er geen software te krijgen die hetzelfde kan doen met mijn wireless kaartje?
Nee, dit is een hardwarematig probleem. Ze zult toch een AP moeten kopen, zo duur zijn die tegenwoordig nou ook niet meer.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:59:
Is er geen software te krijgen die hetzelfde kan doen met mijn wireless kaartje?
Verwijderd
Mag ik een bron(voor de info betreffende de wii) ? Ik vind dit een zeer intressant topic, maar ik vermoedt dat het wel mogelijk zal om een draadloos netwerkkaart als accesspoint te laten fungeren. Al moet ik toegeven daarmee nog geen ervaringen te hebben._-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:50:
Voorzover ik weet is het met sommige kaarten wel mogenlijk om die als accespoint in te stellen.
Alleen zijn deze volgens mij erg schaars en heb je vaak dat ze niet in mainstream computers zitten.
De beste oplossing is dan dus gewoon even een ap-tje te halen. Deze dingen zijn nou niet echt zo duur meer.
Alleen zijn deze volgens mij erg schaars en heb je vaak dat ze niet in mainstream computers zitten.
De beste oplossing is dan dus gewoon even een ap-tje te halen. Deze dingen zijn nou niet echt zo duur meer.
Don't worry people, i`m a professional idiot
Als ik het me goed herinner kan je onder Linux wel een aantal kaarten als soft-AP laten werken. Ik geloof zelfs dat ik dat op een IBM Thinkpad A31 met een 3Com PCMCIA XJACK kaartje ooit gedaan heb. Zijn er misschien Linux experts met kennis van zaken?
[ Voor 0% gewijzigd door Recursio op 29-12-2006 17:27 . Reden: Typo ]
bij asus is dat mogelijk onder windows dankzij geschikte drivers en bijgeleverde software (soft-AP)
(ook enkel als je moederplak met wifi pakt)
linux kan inderdaad beter een soft-ap maken omdat onder linux quasi alle wifi kaarten met slechts 2 drivers aanspreekbaar zijn (1 per chipsoort) en daar hebben ze zulke soft-AP mogelijkheden voor gecode (google is wrs meer hulpzaam naar echte code dan ik
)
of de wii adhoc kent of niet dat maakt zijn handleiding wrs iets duidelijker.
(en mits ik die niet zelf heb kan ik je spijtig genoeg weinig verder helpen)
maar zet wel effe je windows firewall af ev. dat die geen wii-poorten gaat blokkeren
ps: welke m6 heb je van asus ?
misschien kan je op hun site ook een soft-ap utility vinden (of op hun bijgeleverde driver disc?)
(ook enkel als je moederplak met wifi pakt)
linux kan inderdaad beter een soft-ap maken omdat onder linux quasi alle wifi kaarten met slechts 2 drivers aanspreekbaar zijn (1 per chipsoort) en daar hebben ze zulke soft-AP mogelijkheden voor gecode (google is wrs meer hulpzaam naar echte code dan ik
of de wii adhoc kent of niet dat maakt zijn handleiding wrs iets duidelijker.
(en mits ik die niet zelf heb kan ik je spijtig genoeg weinig verder helpen)
maar zet wel effe je windows firewall af ev. dat die geen wii-poorten gaat blokkeren
ps: welke m6 heb je van asus ?
misschien kan je op hun site ook een soft-ap utility vinden (of op hun bijgeleverde driver disc?)
[ Voor 9% gewijzigd door soulrider op 29-12-2006 18:55 ]
Ik heb een Asus M6N, maar dan dus met een Intel 2100 en niet met een 2200 B/G, zoals op de Aus site vermeld wordt. Bij de M6Ce staan wel drivers voor de 2100, maar dan kan ik hem niet als SoftAP instellen.
@gambieter: Een AP misschien niet heel duur, maar als ik iets van €40,- kan uitsparen dan doe ik dat natuurlijk graag
@gambieter: Een AP misschien niet heel duur, maar als ik iets van €40,- kan uitsparen dan doe ik dat natuurlijk graag
Snap ik, ik probeer er alleen achter te komen hoe graag je met je Wii online wiltOscar Mopperkont schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 00:12:
moest z'n wii het ondersteunen wel ja;. maar, toch is dat een interessante site
kga hem zelf eens bekijken!
Heb dit ook eens lopen uitzoeken voor mijn Sony PSP, maar dit is onmogelijk als de WiFi-kaart dit niet expliciet ondersteunt.
@janclay451
Ik zou eens beginnen met hoofdletters en punctuatie, gevolg door het contact opnemen met de winkel waar je je laptop vandaan hebt.
@janclay451
Ik zou eens beginnen met hoofdletters en punctuatie, gevolg door het contact opnemen met de winkel waar je je laptop vandaan hebt.
[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 05-01-2007 10:17 ]
is niet helemaal waar, als je wlan kaart/stick gebaseerd is op ralink rt2500 hardware, dan kan je een softap instellen waarmee je iig wel connectie kan maken met laptops ed.
de software is van GYGABYTE en de driver heet... ehm GN-WPKG v1.5
ik ben nu bezig mijn wii via sweex pci wlan kaartje op internet te krijgen, ik ben nu zover dat de wii zichzelf wel kan updaten maar nog niet kan internetten. dus moet nog even knutselen
de software is van GYGABYTE en de driver heet... ehm GN-WPKG v1.5
ik ben nu bezig mijn wii via sweex pci wlan kaartje op internet te krijgen, ik ben nu zover dat de wii zichzelf wel kan updaten maar nog niet kan internetten. dus moet nog even knutselen
Pagina: 1