[ASP | XML] Line breaks in XML source

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 16:43
Ik ben bezig met ASP een XML file te laten genereren welke iedere keer gewoon overschreven mag worden, dit gaat tot nu toe prima via het ASP object Microsoft.XMLDOM.
Echter ik wil graag in de XML source file, wanneer ik deze bijv. open met notepad o.i.d. line breaks zien.

Wanneer ik bijv. dit doe:
ASP:
1
2
3
4
5
Set xml.documentElement = xml.createElement("productfeed")
Set objRoot = xml.documentElement
objRoot.setAttribute "version","1.0"
objRoot.setAttribute "timestamp",CStr(Now())
Set subitem = xml.createElement("product")

Dan verschijnt dit in de XML source allemaal achter elkaar. Hoe zorg ik ervoor dat er line breaks na iedere node worden gemaakt? :?

Heb al uitgebreid gezocht via GoT, Google en de XML DOM library van TopXML.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mijn weten ondersteunt Microsoft.XMLDom of MSXML.DomDocument dat niet. Er hangt me vaag iets bij dat het bij een recente versie wel mogelijk is, maar zeker weten doe ik het niet.

Vraag ik me af waarom je uberhaupt die breaks zou willen hebben? Voor debug-werk? Kwestie van je XML openen in een XML viewer/editor danwel Internet Explorer :Y) Die laten (zeker die laatste) gewoon "line-breaks" zien ;)

Line breaks zijn alleen leuk om het human-readable te maken, en XML hoeft niet human-readable te zijn in principe.

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 28-12-2006 23:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Urk
OK, thanks! Je hebt inderdaad gelijk dat in bijv. IE gewoon linebreaks worden gegenereerd. Maar die bouwt een mooi weergegeven XML structuur op.

Ik had wel verwacht dat de sourcefile ook wel formatting ondersteunde via XMLDOM. Als iemand anders nog weet hoe dat zou kunnen (of idd hoe te doen in een nieuwe versie) dan hoor ik dat graag natuurlijk. _/-\o_

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Misschien een beetje spuit 11 maar ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je ze er zelf met tekstnodes in moet zetten.

Theoretisch zijn ze inderdaad overbodig maar zelf vind ik het inderdaad wel prettig als xml met notepad een beetje leesbaar is.

Verwijderd

Als je ergens een style sheet conversie ertussen kunt prakken, dan kun je met de simpele identity transform en xsl:output indent=yes ervoor zorgen dat de output netjes van linebreaks en inspringen wordt voorzien.

• Urk
Bedankt voor de reacties en hulp! _/-\o_
Pagina: 1