Ik wil een leuke notebook voor mijn vriendin kopen. Eigelijk wil ik er niet meer dan zo'n 650/800euro aan uitgeven. Zelf heb ik een XPS maar dat is een beetje overdreven voor haar.
Er zijn een paar eisen naast het standaard werk als internetten en office. Zo vind ze het leuk om af en toe een spelletje te spelen. Geen medieval II ofzo, maar wel spellen als The Sims 2 of online spelletjes.
Nu heb ik zelf gekeken naar de Dell 1501: specs
AMD® Turion 64 Mobile-technologie MK36
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
Harde schijf van 60 GB (5.400 rpm)
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™
9-cel lithium-ion hoofdbatterij
Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps draadloze minikaart18
Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
De notebook is voor 764,60 euro te bestellen bij Dell.
Nu zit ik met het volgende. Ik wil het budget beperkt houden, maar wil niet dat mijn vriendin straks in de problemen komt bij bv spelletjes. Kan iemand mij vertellen of je met deze notebook bv de sims 2 vlot kan spelen, of dat je toch tegen de beperkingen van de grafische kaart aanloopt? Ik heb een poging gedaan reviews te vinden over de grafische kaart (volgens mij zit hier standaard een X300 ingebakken) maar ik vind alleen modellen van de desktop serie, niet voor notebooks. Ik heb dus geen idee voor de prestaties.
2e vraag. Ik heb nu gekozen voor een Turion, kost 50 euro meer.. Standaard zit er een Sempron 3500 in dit model. Maakt het voor een notebook als deze eigelijk nog uit
ik bedoel: is het verschil tussen deze 2 modellen te merken of kan ik net zo goed kiezen voor de goedkoopste processor uitvoering?
Een goede desktop kan ik moeiteloos samenstellen. Ik zit nu alleen even met het probleem dat mijn vriendin een beetje lastig is
ze speelt bijna nooit spelletjes, maar wil het wel kunnen doen. Maar dan weer niet te zware enz enz. Je kent ongetwijfeld dit soort discussies met vrouw 
Maw ik zoek een goede notebook voor een scherpe prijs. aanvullingen op dit verhaal zijn welkom!
Er zijn een paar eisen naast het standaard werk als internetten en office. Zo vind ze het leuk om af en toe een spelletje te spelen. Geen medieval II ofzo, maar wel spellen als The Sims 2 of online spelletjes.
Nu heb ik zelf gekeken naar de Dell 1501: specs
AMD® Turion 64 Mobile-technologie MK36
15,4-inch XGA TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
1.024 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
Harde schijf van 60 GB (5.400 rpm)
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory™
9-cel lithium-ion hoofdbatterij
Dell Wireless 1390 802.11g 54 Mbps draadloze minikaart18
Microsoft® Works 8.5 - Nederlands
De notebook is voor 764,60 euro te bestellen bij Dell.
Nu zit ik met het volgende. Ik wil het budget beperkt houden, maar wil niet dat mijn vriendin straks in de problemen komt bij bv spelletjes. Kan iemand mij vertellen of je met deze notebook bv de sims 2 vlot kan spelen, of dat je toch tegen de beperkingen van de grafische kaart aanloopt? Ik heb een poging gedaan reviews te vinden over de grafische kaart (volgens mij zit hier standaard een X300 ingebakken) maar ik vind alleen modellen van de desktop serie, niet voor notebooks. Ik heb dus geen idee voor de prestaties.
2e vraag. Ik heb nu gekozen voor een Turion, kost 50 euro meer.. Standaard zit er een Sempron 3500 in dit model. Maakt het voor een notebook als deze eigelijk nog uit
Een goede desktop kan ik moeiteloos samenstellen. Ik zit nu alleen even met het probleem dat mijn vriendin een beetje lastig is
Maw ik zoek een goede notebook voor een scherpe prijs. aanvullingen op dit verhaal zijn welkom!