Kan niet kiezen (av Receiver)

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008

• Jornjur
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik heb jullie hulp nodig daar waar ik zelf niet kan kiezen. Ik ben op zoek naar een knappe surround receiver met bijvoorkeur HDMI ondersteuning (wil maar 1 kabel naar TV). Op dit moment twijvel ik tussen onderstaande. Daarom de vragen:

Hebben jullie ervaring met een van deze receivers?
En waarom zou ik voor de één of de ander moeten kiezen?
En zijn er nog andere varianten mogelijk die ik over het hoofd heb gezien (budget +- 800 eu)

Pioneer VSX-2016AV-S
Specs:

Output Power per Channel: 150W
Impedance at Output Level: 6 Ω
Number of Channels: 7
Signal / Noise Ratio: 88 / 64dB
Input Connections:
USB front input, 7.1 x multi-channel, 2x HDMI, 2 x coaxial, 1 x iPod, 4 x
optical, 3 x RCA Audio, 5 x RCA A/V, 3 x component, 5 x S-video, 5 x composite

Output Connections:
1 x audio, 2 AV + 1V, 3 x S-Video, 1 x optical, 1 x component, 2 x composite, pre-amp (all 7.1 ch.)

iPod® control OSD Ja
THX Certified Ja
MCACC Ja
Power Consumption (in use / standby) 450W / 0.7W
Weight 15.3 kg

Picture:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/avamplifierreceiver/pioneer/vsx2016avs_detailpage.jpg

of de

Denon AVR-2307

Specs:
  • Discrete 7ch amplifier with 7 x 130 W (6 ohms)
  • Assignable Surround Back amplifier for Front Bi-Amping
  • Auto Setup with high quality mold microphone, Room EQ
  • New easy to use remote controller (preset function)
  • 32-Bit floating point DSP, full 96 kHz processing, 192 kHz DACs
  • Multi Room/Multi Source with assignable amp, RS-232C, IR in/out
  • Audio Delay (0-200 ms), Night Mode, 2 lines FL display
  • User Mode Function, Setup operation at front panel
  • Large screw type speaker connector, Front speaker A/B selectable
  • 2 HDMI in 1080p, HDMI out, HDMI Repeater, V-Conversion to HDMI
  • Rec Selector, Phono Input
  • 8ch EXT in for future sound formats, 7.1 ch Pre out
  • S-Video inputs, 3 component inputs (100 MHz)
  • Digital component video conversion
  • 2 coaxial digital inputs, 2 optical digital inputs, optical digital output
  • Dock Control connector for ASD-1R
Picture:
Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_av_AVR2307_Silver.jpg

• dreasmon
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-02 06:53
Ik heb er niet veel verstand van, maar ik heb meer goede ervaringen met Denon, ik heb menig pioneer versterker kapot zien gaan.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46
Ik zou voor denon gaan, maar beide merken zullen wel aan je wensen voldoen!

• Jornjur
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Thanks voor de feedback! heeft iemand ook ervaring een van deze receivers?

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-02 10:27
Eigenlijk zijn de ervaringen van andere mensen niet belangrijk (behalve eventuele betrouwbaarheids verhalen). Neem gewoon je luidsprekers mee en luister naar beide versterkers (doe dit wel bij een echte hifi winkel en niet in de MM). Kies gewoon diegene die jij het beste vindt klinken

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
Persoonlijk vind ik de Pioneer mooier, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik vind die groene powerknop zo lelijk van de Denons, en hun afstandsbedieningen zijn lomp (flip remote).

Waarom zou je trouwens niet kijken naar de Pioneer VSX-1016? De 2016 heeft als extraatje dat je er een iPod op aan kunt sluiten, maar dat kan met een normale kabel natuurlijk altijd. Verder heeft de 2016 een aantal extra surround modes, die je (ik in ieder geval) toch nooit gebruikt.

Ikzelf ga denk ik zeer binnenkort (misschien vandaag of morgen al) de Pioneer 916 halen, aangezien ik HDMI aansluitingen op een receiver geen toegevoegde waarde vind hebben. Je kan je DVD speler ook direct aan je TV koppelen met een HDMI kabel, en vervolgens het geluid via een optische kabel naar je receiver doorsturen. Als je TV meerdere HDMI aannsluitingen heeft is het helemaal niet noodzakelijk om HDMI aansluitingen op je receiver te hebben, al heb je dan natuurlijk wel meerdere kabels die naar je TV lopen...

Verder zit er weinig verschil in de 916 en 1016, de 916 heeft geen THX certificering, maar ze schelen toch 200 euro!

Verwijderd

Als ik jou was, zou ik naar een HiFi shop in de buurt gaan welke beide receivers heeft en dan luisteren. Er kan namelijk verschil in zitten. Ik heb zelf een oude Pioneer gehad, en nu een Harman/Kardon en ik merk dat mijn Harman/Kardon toch een veel duidelijker geluid geeft.

Aan meningen van GoTters heb je wat, maar de prioriteiten van de mensen hier kunnen verschillen en dat geldt ook voor geluid. Dat is per persoon verschillend.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02 19:20
Het zijn allebei goede receivers. Je moet je beslising nemen op basis van hoe ze klinken met jouw speakers (ga luisteren bij een winkel). Als dat weinig uitmaakt ga je voor degene waar je het beste gevoel bij hebt qua looks want qua specs ontlopen ze elkaar weinig.

Voor maximaal €800 kun je ook nog een Yamaha, Onkyo of Marantz overwegen, dat zijn ook leuke receivers.

Ik wil niet de spelbreker uithangen maar ik doe het topic toch dicht. Zie hier waarom: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime Veel succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.