[Toshiba A110-x]HDD na bliksem

Pagina: 1
Acties:

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 20:37
Beste mede-GoTers,

Bij mijn vriendin was laatst de bliksem ingeslagen op der laptop. Dit is een Toshiba A110, type nummer weet ik verder niet en zij ook niet maargoed. Nou heeft ze gelukkig een nieuwe laptop aan kunnen schaffen van het geld van de verzekering. Het fijnste is zelfs dat ze dezelfde laptop kon kopen, maar dan met meer geheugen en een grotere HDD.

Dat is allemaal leuk en aardig, maar nu heeft ze van de verzekering haar oude harde schijf teruggekregen. Nu is mijn vraag eigenlijk of er uberhaupt nog wel iets op die harde schijf staat en toevallig iemand hier ervaring mee heeft, en waar die harde schijf in hemelsnaam in moet ? Ik had al even snel gezocht, maar mocht er niet te veel aan pielen :o - nogal zuinig op der spullen, and who can blame her! -.

Verder had ik al op de support site van Toshiba gekeken, een manual gedownload maar heir stond er ook niets over in. Ik had ook al gezocht op de Toshiba site, maar het blijkt dat alleen gecertificeerde leveranciers/etc de harde schijf mogen vervangen en dus alleen aan hun die informatie wordt vrijgegeven.

Als iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09-2025
Een USB behuizing voor een 2,5" HDD kopen, en daar het schijfje inzetten. Met een beetje geluk kun je de gegevens terug krijgen. Die behuizingen kosten niet veel, omdat ze o.a. geen extra voeding nodig hebben.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Die HDD zou je even in de laptop kunnen zetten en kijken of hij het doet. Zal vast wel ergens een klepje zijn waar die achter zit, zo gedaan lijkt mij.

• alex3305
grunnsat schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:29:
Een USB behuizing voor een 2,5" HDD kopen, en daar het schijfje inzetten. Met een beetje geluk kun je de gegevens terug krijgen. Die behuizingen kosten niet veel, omdat ze o.a. geen extra voeding nodig hebben.
Dat weet ik, maar eerst weten of de HDD het nog wel doet, is wel zo belangrijk. Andes is het wel jammer van zo'n behuizing natuurlijk.

Verwijderd

Even naar een certified dealer gaan?
Daar kunnen ze hem zo testen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zo'n case kost 10 to 15 euro ..... als die het doet heb je gelijk een mooie externe disk

anders koop je een ide adapter voor 3 euro ofzo

maar als je vriendin zo voor zichtig is als je zegt dam mag je niet die laptop opentrekken. scheelt ook weer gekut met in en uit frotten

gaat het om geld ? of om duurzame data ?

@grunnsat .. nou met of zonder voeding maakt niks meer uit tegenwoordig .. blijft tussen te 10 en 15 euro zitten in mijn ervaring

Iperf

• alex3305
Ja anders ga ik der vandeweek nog wel ff pesten :+, en bedankt voor jullie reacties.. :) Eerst ff checken of hij het doet, en anders in mijn laptop, daarna denk ik zo'n case halen..
Pagina: 1