Voor de overstap naar Vista Media Center, ben ik op zoek naar een nieuwe geluidskaart. Na wat zoekwerk kom ik bij een geluidskaart uit de Creative X-FI serie, vanwege kwaliteit, driver support en nu al werkende SPDIF functionaliteit onder Vista.
Mijn doel is om Media Center zowel op mijn TV speakers (voor gewoon TV kijken) als JVC home theater set (voor DVDs: DD/DTS) aan te sluiten.
De JVC home theater set heeft een Toslink-optical-IN en een Coax-IN.
De vraag is hoe sluit ik het home theater aan op de geluidskaart?
Ik las dat je simpelweg een mini-jack naar RCA kabeltje kan gebruiken om de flexijack port van de geluidskaart via COAX op het home theater aan kan sluiten. Werkt dat?
Creative zelf komt aan met een Digital I/O module, maar die is nergens te koop.
Ik heb al gezocht op het forum en in de FAQ, maar ik kan niet concreet een antwoord hierop vinden. Dit moet toch iets zijn waar veel mensen tegen aan lopen. Hebben jullie een idee?
Alvast bedankt
Mijn doel is om Media Center zowel op mijn TV speakers (voor gewoon TV kijken) als JVC home theater set (voor DVDs: DD/DTS) aan te sluiten.
De JVC home theater set heeft een Toslink-optical-IN en een Coax-IN.
De vraag is hoe sluit ik het home theater aan op de geluidskaart?
Ik las dat je simpelweg een mini-jack naar RCA kabeltje kan gebruiken om de flexijack port van de geluidskaart via COAX op het home theater aan kan sluiten. Werkt dat?
Creative zelf komt aan met een Digital I/O module, maar die is nergens te koop.
Ik heb al gezocht op het forum en in de FAQ, maar ik kan niet concreet een antwoord hierop vinden. Dit moet toch iets zijn waar veel mensen tegen aan lopen. Hebben jullie een idee?
Alvast bedankt
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.