Raid setup+ enkele sata schijf werkt niet tegelijkertijd.

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb zojuist een computer van iemand anders die problemen met zijn harddisk heeft.

Zijn systeem draait al een tijdje goed. Het betreft een asus a8v se moederbord en twee 160gb maxtor sata schijven en 1 320gb schijf. Op het moederbord zit een promise fasttrack raidcontroller. Op de enkeleschijf staat windows xp. Sindskort doen doetzijn raid setup het niet meer. Reden onbekend. Nadat ikde raid setup had gedelet en opniew had ingesteld bootte xp niet meer. Na een blik in de bios zag ik dat de enkele schijf niet herkend was.

Ik heb dit geprobeerd te verhelpen met een bios update maar dat baatte niet. Ik zette de raid setup uit en zag dat de xp schijf het weer deed. Het lukt dus niet om beide gelijktijdig te laten werken.Ik heb trouwens ook nog de enkele schijf op de andere sata poort geprobeerd maar ook dat was tervergeefs.

Ik vind veel info over raid setups maar kan er geen info uit halen welke mij hierbij kan helpen.

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan wijzen.

[edit] bios gedowngrade als laatste redmiddel van 1.007 naar 1.004 --> gelukt! niet te snel updaten dus.

[ Voor 4% gewijzigd door michielvz op 28-12-2006 22:23 ]