AOpen MX64 moederbord i.c.m. ATX voeding reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

• stuiffer13
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik heb hier een systeem met een AOpen MX64 moederbord en een ATX voeding. Dit systeem zou ik opnieuw installeren. Nadat ik een oude cd-brander erin had gezet, reageerde het systeem helemaal niet meer. Brander er weer uitgehaald, maar totaal geen reactie meer van het systeem bij het drukken op de powerknop.

Zo'n 3 maanden geleden precies hetzelfde probleem gehad bij het verwisselen van het geheugen. Na alle componenten eruit gehaald te hebben en er weer opnieuw ingezet te hebben deed hij het weer. Ditzelfde nu weer geprobeerd zonder resultaat.

Verder heb ik geprobeerd via de pinnetjes op het moederbord waar de powerknop normaal aan zit bevestigd de pc te starten door deze pinnetjes met elkaar te verbinden, zonder resultaat.

Het geheugen, de videokaart en de voeding heb ik in een ander systeem getest en deze werken allen. Processor niet in een ander systeem getest, want het leek mij heel sterk dat het daar aan kan liggen.

Het systeem geeft echt geen kick, er gaat zelfs niet even een fan draaien. Als ik het probleem zelf zo analyseer zou ik zeggen dat er ergens in het moederbord iets mis is, net of er een zekering oid is gesprongen of dat er een contactje los zit.

Heeft er iemand verdere suggesties wat ik kan proberen of waar het aan kan liggen?

Verdere gegevens van het systeem:
Intel PIII 650 MHz, of 666 MHz, iets in die buurt, kan het niet meer controleren, 64 MB pc133 intern geheugen, aopen mx64 moederbord, ATX200-1 voeding.

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 15:03
Het lijkt erop dat je moederbord het begeven heeft.

Wat je nog kunt proberen:
- CMOS clearen, werkt bij mij vaak wel als ik hardware verander.
- Zijn er misschien lekkende of bolstaande condensatoren? Zoja dan is je moederbord niet stabiel meer.
- Systeem helemaal strippen (zoals je al gedaan hadt) en stukje voor stukje testen. Dus voeding goed - aandrukken op het moederbord, een balkje geheugen en je grafische kaart erin.

Processoren gaan bijna nooit kapot. Dus daar kan het niet aan liggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Chiel340 op 28-12-2006 23:05 ]

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb zo ook eens iets meegemaakt probeer het volgende eens bij mij werkte het.

druk op de powerknop --> gebeurt niets
zet het knopje van je voeding uit
druk terug op de powerknop
zet de voeding weer aan
druk weer op de powerknop

en toen als toverslag werkte hij weer :P

kijk ook eens naar je kabels of er niet een paar gebogen zitten want 80-pins kabels zijn vaak zeer gevoelig aan sterk geplooid te zitten.

edit: oppassen met plextor want die doen soms irritant zonder de juiste drivers (heb ik eens gehoord :D)
draaien je fans eigenlijk als je je powerknop indrukt :? :? :?

[ Voor 17% gewijzigd door pm1 op 29-12-2006 12:01 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:45
Wiebel en druk eens alle kaarten en geheugen modules aan.
Misschien dat er iets slecht contact maakt.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pm1 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:58:
edit: oppassen met plextor want die doen soms irritant zonder de juiste drivers (heb ik eens gehoord :D)
Plextordrives zijn ook gewoon ATAPI dingen hoor, dus zie niet in waarom je daar andere drivers voor nodig zou hebben.

verder is Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook wel handig.

• stuiffer13
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
@Chiel340 =>
- CMOS geprobeerd te clearen zonder resultaat helaas.
- Geen lekkende of bolstaande condensatoren op het moederbord te zien.
- Systeem strippen en testen inmiddels al 4x gedaan zonder resultaat helaas.

@pm1 => De voeding heeft geen powerknop, bij aansluiten ervan sprong de pc normaal meteen aan.

@The_Greater => Inmiddels ook al aantal keer gedaan.

@Terw_Dan => Ik ga nog eens kijken of ik a.d.h.v. de troubleshooter verder kom.

Thanx voor jullie suggesties en tips, maar ben bang dat ik dan toch op zoek moet naar een nieuw moederbord.
Pagina: 1