Toon posts:

Speedtouch 510 + Asus WL 500G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem

Snelheid van internet via WL 500G is sinds enkele weken erg traag, dekkingsgebied van netwerk is kleiner dan voorheen.

Wanneer er 'Verbinding ZEER GOED' wordt aangegeven, ook dan is internet traag. Websites reageren traag, of niet.

Dit alles met vlagen.

Situatie

Hoofdtelefoonlijn ---- Splitter ---- Speedtouch 510 Multi PC moden ---- Asus WL 500G ---- Acer Aspire 1692 WLMi met Intel Pro Wireless 200BG

Geprobeerd

- Speedtouch 510 gereset
- Speedtouch 510 Firmware geupgrade
- Asus 500G gereset
- Asus 500G Firmware geupgrade
- Intel Pro driver upgrade

Mijn laptop direct per UTP aansluiten op speedtouch levert maximale verbindings snelheid op, hier ligt het dus niet aan. Toch?

Mijn laptop direct per UTP aansluiten op WL 500G levert 50% snelheid.

Via wireless krijg ik een instabiele verbinding welke met vlagen maximale (600 KiloByte) geeft, maar enkele tellen later weer maar 75 KB.

Het aansluiten van mijn pa zijn laptop (nieuwe Dell) laat zien dat ook hij dit probleem ondervindt.

Ik trek hier de conclusie uit dat het aan de 500G ligt.

Mijn vraag is nu of iemand van jullie enig idee heeft hoe dit probleem heeft kunnen ontstaan, kan worden opgelost? Zijn er mensen welke eveneens een WL 500G gebruiken en welke zij in dezelfde opstelling gebruiken?

Ik gebruik de Asus 500G alleen voor doorzenden van internet via wireless. Ik gebruik de UTP poorten niet. Ik heb in eerste instantie de 500G verbonden via haar WAN poort met de Speedtouch.Inmiddels heb ik dit via een gewone poort gedaan. Ik heb de 500G als Gateway ingesteld. En dus niet als Acces point.

Maakt dit uit?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik zou met jouw configuratie hoe dan ook de 500G als Access Point instellen. Als hij via een gewone poort aan internet hangt kan hij hoe dan ook nooit meer goed routen, wat minstens voor enige problemen kan zorgen. Zorg ook dat de DHCP-server van de 500G uitstaat :)

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:00:
Ik zou met jouw configuratie hoe dan ook de 500G als Access Point instellen. Als hij via een gewone poort aan internet hangt kan hij hoe dan ook nooit meer goed routen, wat minstens voor enige problemen kan zorgen. Zorg ook dat de DHCP-server van de 500G uitstaat :)
En welke moet ik hiervan kiezen?

Select Internet Connection Type
WL500g supports several kinds of connection to Internet through its WAN port. Please select connection type you need. In addition, before getting on Internet, please make sure you have connected WL500g's WAN port to your DSL or Cable Modem.

Cable Modem or other connection type that gets IP automatically.

ADSL connection that requires username and password. It is known as PPPoE.

ADSL connection that requires username, password and IP address. It is known as PPTP.

ADSL or other connection type that uses static IP address.

Telstra BigPond Cable Modem Service.

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:00:
Heb hem nu als Access point staan, DHCP server kan ik niet meer instellen, deze optie verdwijnt wanneer ik access point kies. Neem aan dat ie dan dus uitstaat.

• BèR
En is het nu beter? Misschien ook eens een ander wireless kanaal kiezen als de snelheid instabiel is, minstens 3 hoger of lager dan je nu hebt.

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:16:
En is het nu beter? Misschien ook eens een ander wireless kanaal kiezen als de snelheid instabiel is, minstens 3 hoger of lager dan je nu hebt.
Stabiliteit ietwat beter, bereik nog bagger.

Kanaal staat op auto, hij kiest altijd kanaal 1. In de buurt zijn enkele netwerken met allemaal 11. (network stumbler)

• BèR
Nou, die auto is ook niet heilig, probeer eens 5 of 6 voor de grap, en zie of dat misschien beter is...

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:32:
Nou, die auto is ook niet heilig, probeer eens 5 of 6 voor de grap, en zie of dat misschien beter is...
Werkt al beter ja!

Maar ik denk dat ik toch een nieuwe antenne aan mn WL 500G ga hangen. Enig idee waar ik naar moet kijken? Las dat je 2,4 Ghz en 5 Ghz had??

Ik krijg eind januari een internet belplus aansluiting en dus ook een nieuw modem welke in mijn meterkast komt te staan. Deze vervangt de speedtouch 510 en heeft zelf al wireless aan boort.

Nu is mijn vraag of ik op 1 netwerk meerdere wireless accesspoints kan gebruiken (oftewel, kan ik het modem van KPN en mijn WL 500G samen gebruiken om een groter dekkingsgebied te creeeren)

• BèR
2,4 GHz, 5 GHz is voor 802.11a (oude standaard)

En je kunt de WL500G laten roamen, moet je hem ander kanaal als de experiabox geven, maar zelfde SSID en netwerksleutel. Op dezelfde manier een kabeltje eraan als nu en ze helpen elkaar :)

[ Voor 67% gewijzigd door BèR op 30-12-2006 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
BèR schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 22:29:
2,4 GHz, 5 GHz is voor 802.11a (oude standaard)

En je kunt de WL500G laten roamen, moet je hem ander kanaal als de experiabox geven, maar zelfde SSID en netwerksleutel. Op dezelfde manier een kabeltje eraan als nu en ze helpen elkaar :)
Thanks! Als het allemaal werkt hoor je het!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Zo handig is de meterkast niet voor een Wireless iets ;)
Beter hang je die experiadoos gewoon aan de buitenkant van de meterkast (bereid je daar qua bekabeling op voor), meestal is er nog wel wat ruimte boven de deur.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1