Toon posts:

Welke grafische kaart kopen voor 2 LCD's van 1920x1200 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een grafische kaart die me zal toelaten 2 LCD schermen aan te sturen van elk 1920x1200. Beschik vandaag over een Nvidia FX5200 van Asus, maar deze kaart kan die hoge dubbele resolutie niet aan.

Uitsluitend professioneel gebruik (Office, Visio, Project, Browsers, Macromedia en andere 2D software) in portrait mode 90°.

Ik ben dus op zoek naar een ATI- of Nvidia- based kaart die deze dubbele hoge resolutie kan aansturen, 3D is niet echt vereist wegens gebrek aan games-gebruik. Wél echt ik waarde aan stilte, beeldkwaliteit en redelijke prijs.

Suggesties zijn welkom, bij voorbaat dank!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

neem gewoon een moderne kaart met twee goede DVI poorten. Je hoeft met 1920x1200 volgens mij nog niet te kijken naar Dual-link DVI, wat is voorbehouden aan de kaarten in het bovensegment.

Het ligt er maar net aan wat voor videoslot je hebt. Aangezien je een FX5200 hebt is het een PCI of een AGP slot. Indien het een PCI slot is valt er niet veel meer te upgraden, en moet je gewoon op zoek naar een AGP of liever nog PCI-Express moederbord.

Als je AGP hebt zou je kunnen kijken naar een kaart uit de Nvidia 7 serie of de ATi X1000 serie. Dit zijn moderne kaarten met goede kwaliteit componenten en goede driversupport.

[ Voor 11% gewijzigd door frankknopers op 28-12-2006 22:28 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn huidige kaart is AGP, en ik zou liefst nog een jaartje wachten om een nieuwe PC aan te schaffen, dus zoek ik een AGP kaart.

Als ik je goed begrijp is een ATI X1300 / X1650 of een Nvidia 7300 / 7600 voldoende, zolang er 2 DVI uitgangen zijn? Wat is dan het verschil met Dual-Link DVI?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 09:06:
Ja, mijn huidige kaart is AGP, en ik zou liefst nog een jaartje wachten om een nieuwe PC aan te schaffen, dus zoek ik een AGP kaart.

Als ik je goed begrijp is een ATI X1300 / X1650 of een Nvidia 7300 / 7600 voldoende, zolang er 2 DVI uitgangen zijn? Wat is dan het verschil met Dual-Link DVI?
http://en.wikipedia.org/wiki/DVI :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de link catch22, ik had op wikipedia de uitleg gelezen, maar kan er voor de praktijk niet met zekerheid uit afleiden of ik voldoende heb aan een kaart met 2 single-link DVI uitgangen, of ik een kaart moet vinden met 2 dual-link DVI uitgangen voor mijn 2x 1920x1200.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
1920*1200 = 2304000, dus volgens mij is dat minder dan 2.6 megapixel. Je zit op het randje, maar single-link DVI lijkt me voldoende.

Verwijderd

http://www.playtool.com/pages/dvicompat/dvi.html en dan het stukje over reduced blanking

Verwijderd

Topicstarter
Goede link Borracho, waardevolle informatie, thanks!
Pagina: 1