Toon posts:

[Mini Disc] Welkuh?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een portable Mini-disc speler. Heeft iemand goed/slechte ervaringen met bepaalde spelers? En kan iemand mij misschien een speler aanraden?

thnx in advance

MaXiMuS

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

ik wacht nog ff op die ding die ook data kunnen opslaan....:9

Verwijderd

Teneerste kan je Aiwa MD spelers afraden.
Bij ons op school wordt er namelijk gehandeld in die dingen maar ze zijn vlut als je ermee gaat shaken enz.
Zelf als je gewoon stil staat hoor je al tikken! :(

De meeste Sharp spelers zijn goed.
Maar Sony is toch een van de besten onder MD spelers.
Bijvoorbeeld de MZ-R90, de allerkleinste ook nog. Kost rond de 450,- je kunt er ook mee opnemen.

Heb je trouwens een 'gewone' MD speler thuis? Zoniet, kun je natuurlijk wel het beste eentje kopen waarmee je ook kan opnemen.

Want wat heb je aan een speler zonder muziek :)

killerforce

edit: tiepvaut

Verwijderd

K heb net de Sony R91 gekocht. Reteklein, licht, shockproof, goed geluidje, superklein (net iets groter dan een md)en vooral lange baterijduur...

nadeeltje, de prijs, 729,-- incl. verz. kosten op www.webvoordelig.nl Wel binnen 2 dagen thuis...:P:P:P

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 21:07 schreef killerforce het volgende:

Bijvoorbeeld de MZ-R90, de allerkleinste ook nog. Kost rond de 450,- je kunt er ook mee opnemen.

killerforce

edit: tiepvaut
mz-r90 is zekers niet 450 piekies!!!

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Mijn mening hierover:
Koop geen minidisc!!
W8 ff tot de mp3 speler rijp is. Je hebt vast nog wel een walkman of een discman mag ik aannemen, doe daar nog ff mee.
Binnen een geringe tijd is de mp3 cd speler goedkoper en kan je die kopen.

Tja, het is kut dat je er nu over nadenkt, want dit is juist de periode dat de mp3 speler opkomt.

Waarom mp3speler??
1. met een mp3 speler kan je sneller opnemen!!!
Een MD is 1x schrijven tegen een mp3 speler tot wel 12x. (Niet de mp3-speler opname snelheid, maar de snelheid van je brander!!)
2. Op een mp3 cd kan je wel tot 6 uur mp3's kwijt tegen een md tot 70-80 minuten..

Dit zijn mijn conclusies. Ik heb laatst ook een MD gekocht en had hier nog niet over nagedacht, stom natuurlijk maarja...
Toen ik later een gozer tegen kwam met een mp3 speler en zag ik het verschil.

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Oh nou ik d8 van wel maar het klinkt ook een beetje onlogisch trouwens :)

450piek voor een speler die nog eens kan opnemen ook. Ik heb 'em voor die prijs niet zien liggen ofzo maar dat had ik gehoord.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hmm dat atrac systeem is wel beter dan het mp3 encoding ding (tenzij je lame enzo gebruikt, maar dan heb je direct een grote mp3 en dat is niet zo fijn op je duur flashgeheugen)

en er kan maar 74/80 minuten op, ja joh, maar ben jij zo iemand die maar 1 schijfje heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Een mp3-speler is toch een vast schijfje? Bij MD kun je zoveel als je maar wilt,.. praktisch veel meer dan mp3-speler. Daarom d8 ik: Ik neem een MiniDisc!

• Spider_NL
  • Laatst online: 10-05-2023
Maar uhhh 450.- voor de MZ-R90?????
Weet je het zeker??? want anders wil ik hem ook wel :9~
Ik zit er over na te denken om er ook een te nemen maar ja ze zijn wel erg duur :(
En toch wil ik er een :D

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op zaterdag 03 februari 2001 01:26 schreef Saddam het volgende:
Maar uhhh 450.- voor de MZ-R90?????
Weet je het zeker??? want anders wil ik hem ook wel :9~
Ik zit er over na te denken om er ook een te nemen maar ja ze zijn wel erg duur :(
En toch wil ik er een :D
Ik heb er 749,-- voor betaald, dus als dat waar is ben ik goed genaaid!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• McFreak
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Je hebt 2 mp3 spelers.
1. Vaste met geheugenbank erin
2. CD-speler die mp3 cd's kan afspelen

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn aiwa's slecht? Ik had gehoord dat ze wel goed zijn... Ik zag er laatst een met lang meegaade batterij, opnamefunctie, dubbele koptelefoon-uitgang enz. voor 475,- ofzo... Ik zat erover te denken deze te kopen.

Verwijderd

ik heb een R90 en een onkyo md player 24bits. my bro heeft een mp3 player. mijn md is zekers veel beter veel beter geluids kwaliteit en zeker met 24 bits. Maar die kan je niet in NL kopen maar maakt niet uit R90 is ook goed genoeg. Mp3 player vind ik echt niks. Je kan ook mp3 openemen op je Md dan klinkt het nog beter volgens mij . :P

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 12:27 schreef Maximus het volgende:
Zijn aiwa's slecht? Ik had gehoord dat ze wel goed zijn... Ik zag er laatst een met lang meegaade batterij, opnamefunctie, dubbele koptelefoon-uitgang enz. voor 475,- ofzo... Ik zat erover te denken deze te kopen.
je aiwa sux :r

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 12:30 schreef normal888 het volgende:
ik heb een R90 en een onkyo md player 24bits. my bro heeft een mp3 player. mijn md is zekers veel beter veel beter geluids kwaliteit en zeker met 24 bits. Maar die kan je niet in NL kopen maar maakt niet uit R90 is ook goed genoeg. Mp3 player vind ik echt niks. Je kan ook mp3 openemen op je Md dan klinkt het nog beter volgens mij . :P
Hoe duur is die R90?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
MZ-R90 is van Sony en is ook te koop op www.minidiscworld.nl voor 699,-

Weet iemand het verschil tussen de R90/R91? Weet iemand toevallig ook waar deze het goedkoopste zijn?

Verwijderd

R90 heb ik goedkoopst bij De Block gezien. Voor 699 volgens mij.. was ieder geval goedkoper dan andere shops. maar weet niet meer zeker moet je maar ff kijken .

Er is geen verschil tussen R90/91 alleen model. R90 is iets kleiner dan R91.

Verwijderd

Ik heb een Aiwa AM-F65, die ik gekocht heb voor 435 gulden. Hij klein, kan opnemen, is goed te bedienen en kan lang genoeg met z'n accu doen. Ik vond het nutteloos om 300 piek meer uit te geven voor een kleinere Sony, puur en alleen om mee te patsen. Ik heb hiervoor twee portables van Sony gehad en die hadden ook gewoon hun kuren en hun accu-tijd was altijd klote.
Nee, deze Aiwa bevalt me heel goed en ik geloog dat de opvolger, toch weer iets kleiner is en net zo goedkoop (AM-F75).

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met de Sharp SR50? Die is namelijk maar 399,-

Verwijderd

Ik ben happy met mijn R90 maar, het verschil met een R91 is er niet behalve dat de R91 Groter is dan de R90 en hij ziet er meer uit voor kleine meisjes met een rondje als display en leuke schattige kleurtjes. En de R90 is er in het grijs en in het ZWART en die laatste is heel tof. ( Ik heb helaas geen zwarte ). En als laatste wou ik meegaan met de stelling AIWA sucks!!!
Grtz

Verwijderd

Als je het nieuwste van het nieuwste wilt zou ik voor de sony mz-r500 gaan. Is hier nog niet uit, maar kun je bestellen in de UK voor 140 pond: http://www.avland.co.uk/sony/mzr500/index.htm
Heeft mdlp (kun je tot 320 minuten op 1 schijfje opnemen), doet 48 uur op een penlite. Maar de mz-r70 en mz-r90 zijn ook wel goed geloof ik. mz-r55 heeft geloof ik een lousy battery life (4 uur ofzo). Ik heb zelf een simpel spelertje bij mijn home-deck: mz-e33, is wel relaxed, kan 8 uur op 1 penlite.

edit: volgens mij heeft die r500 trouwens geen afstandbediening in het hoofdtelefoonsnoer. Dat is niet zo relaxed dan.

Verwijderd

Ik hoorde dat er ook MD's uikomen waar je 2x zoveel muziek op kan zeten. Klopt dat? En weet iemand wanner die uitkomen?
>> okay, ik zie het al ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 13:44 schreef Sir_Mj het volgende:
Ik hoorde dat er ook MD's uikomen waar je 2x zoveel muziek op kan zeten. Klopt dat? En weet iemand wanner die uitkomen?
>> okay, ik zie het al ;-)
als je nou gewoon 2x zoveel schijfjes koopt.... heb je ook 2x zoveel muziek..

Verwijderd

Maar dat neemt weer meer ruimte in beslag!! Dus dan wacht ik liever even op de nieuwe MD-speler.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Voor meer informatie over MD kun je hier kijken:
http://www.minidisc.org/index.html

• Gash
  • Laatst online: 27-05-2022
Ik heb hier een gloednieuwe (nog nooit gebruikte!) MZ-R70 liggen, hij is blauw van kleur en uiteraard compleet in doos inclusief alle boekjes etc....iemand geïnteresseerd?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Op zaterdag 03 februari 2001 13:25 schreef IRBaboon het volgende:
Als je het nieuwste van het nieuwste wilt zou ik voor de sony mz-r500 gaan. Is hier nog niet uit, maar kun je bestellen in de UK voor 140 pond: http://www.avland.co.uk/sony/mzr500/index.htm
Heeft mdlp (kun je tot 320 minuten op 1 schijfje opnemen), doet 48 uur op een penlite. Maar de mz-r70 en mz-r90 zijn ook wel goed geloof ik. mz-r55 heeft geloof ik een lousy battery life (4 uur ofzo). Ik heb zelf een simpel spelertje bij mijn home-deck: mz-e33, is wel relaxed, kan 8 uur op 1 penlite.

edit: volgens mij heeft die r500 trouwens geen afstandbediening in het hoofdtelefoonsnoer. Dat is niet zo relaxed dan.
Het nieuwste van het nieuwste is de MZ-R900. kost rond de 900,-

De discs blijven dezelfde en kunnen ook door de nieuwe recorders in het oude formaat beschreven worden, ze zijn dan gewoon leesbaar in de oude spelers. Wanneer gebruik wordt gemaakt van LP (Long Play) is dat niet meer mogelijk en heb je daarvoor een geschikte player nodig.

Portable recorders en players zijn er wel al, maar nog niet in NL te krijgen.

De Sony MZ-R900 :9~:

Afbeeldingslocatie: http://www.minidisc.org/sony_mzr900.jpg

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

aiwa bevalt hier al 2 jaar uitstekend!!!

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Op vrijdag 02 februari 2001 22:47 schreef RaR het volgende:
Mijn mening hierover:
Koop geen minidisc!!
W8 ff tot de mp3 speler rijp is. Je hebt vast nog wel een walkman of een discman mag ik aannemen, doe daar nog ff mee.
Binnen een geringe tijd is de mp3 cd speler goedkoper en kan je die kopen.

Tja, het is kut dat je er nu over nadenkt, want dit is juist de periode dat de mp3 speler opkomt.

Waarom mp3speler??
1. met een mp3 speler kan je sneller opnemen!!!
Een MD is 1x schrijven tegen een mp3 speler tot wel 12x. (Niet de mp3-speler opname snelheid, maar de snelheid van je brander!!)
2. Op een mp3 cd kan je wel tot 6 uur mp3's kwijt tegen een md tot 70-80 minuten..

Dit zijn mijn conclusies. Ik heb laatst ook een MD gekocht en had hier nog niet over nagedacht, stom natuurlijk maarja...
Toen ik later een gozer tegen kwam met een mp3 speler en zag ik het verschil.
Ho ho ho
dit gaat niet goed zo w8 ff
ok meer opslag capaciteit ok maar binnenkort kunnen de portables van Sony (mzr-900) ook longplay afspelen dat betekent dat je dus ongeveer 4x zoveel op een schijfje kwijtkunt met gewoon dezelfde kwaliteit
ok 2e
we hadden het toch over portables????
sorry maar een discman kan ik heel moeilijk kwijt tenzij ik m'n rugtas meeneem terwijl een minidisc gewoon in je broekzak past
3e
cd's kunnen beschadigen heel makkelijk zelfs en op een md niet, en wat is er nog leuker dan md text dat er ook nog op kan
4e
de batterijen, bij md gewoon kleine heroplaadbare en bij discmans gewoon 2 penlites wat is nou zuiniger en beter voor het mileu??
ik kan er nog veel meer opnoemen maar dan word het teveel.
Je ziet alle voordelen van de MD door de vingers en kijkt tegen de voordelen van discman op maar laat de nadelen liggen

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 23:11 schreef dadj het volgende:
aiwa bevalt hier al 2 jaar uitstekend!!!
Wheheh daar geloof ik nix van als je een apparaatje echt GEBRUKT :)
dwz nonstop in de jaszak en elke dag minstens 2 uur draaiend ;)
Is wel raar, met sony walkmas kon ik bij zon gebruik elk jaar een niewe kopen, maar de MD's van sony zijn van erg goede kwaliteit moet ik zeggen.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb sinds vrijdag de sharp MD-SR50 bevalt me prima ;)
Pagina: 1