Toon posts:

[nvidia 7900 GT/GTO]Built for windows Vista; wat is dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het in de topic titel staat vraag ik me dit af: Ik heb al een tijd een nvidia 7900 GT/GTO en op de doos staat 'built for windows vista'.
Wat betekent dit? Deze kaart is een dirext x 9 kaart dus ik neem aan dat hij geen dirext x 10 aankan.
Wat houdt die mededeling dan in?

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 10:57
Een reclametekstje dat deze kaart in staat is om de Vista-gebruikersinterface te laten zien op je scherm...

Ik dacht dat de minimumeis 128MB videomemory is.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:15
Volgens mij betekent dit dat hij de user interface van vista in al zijn glorie kan laten zien (transparantie, 3d flip enzo).

Dat is dus directx 9 ondersteuning, minstens 128 MB geheugen en het moet WDDM (windows display driver model) ondersteunen.

[ Voor 33% gewijzigd door sewer op 28-12-2006 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze heeft 256 mb dus dat moet voldoende zijn.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 23:09:
Deze heeft 256 mb dus dat moet voldoende zijn.
Niet alleen het geheugen is van belang. Sterker nog, dat is iets waar je je überhaupt niet blind op moet staren. De hoeveelheid RAM op een VGA kaart zegt erg weinig...
Desondanks heeft deze kaart alles in huis om in Vista alles goed weer te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar. Voorheen had ik een ati 9500 128 mb. Ik denk niet dat die vista aankan:)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:35:
Dat is waar. Voorheen had ik een ati 9500 128 mb. Ik denk niet dat die vista aankan:)
Waarom niet? Is voorzien van Shader Model 2.0 en DX9 dus dat gaat gewoon werken. De Aero interface werkt ook op een Nvidia FX5200 terwijl die toch trager is.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1