shuttle sn41g2 overleden na x800aiw kaart?

Pagina: 1
Acties:

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb een shuttle sn41g2 barebone
daarin zat: 3000+AMD, 1gb pc3200 MB Ram (corsair) en een hauppauge mce 500kaart, 300w shuttle voeding, 1WD 40GB HD, 1 300GB maxtor10 HD 1 Nec DvD fikker met daaraan 1tft en 1 crt
XP MCE

Vandaag kwam mijn atix800VE AIW agp kaart binnen.
Installeren, ook powerkabeltje aan ATI kaarten vga kabels ook, opstarten; geen beeld geen piepjes.
ATI verwijderd:geen beeld, geen piepjes,vga kabels weer aan onbaord graka
Wel 15 sec HD activiteit, maar niet doorstarten.(remote desktop was niet benaderen,pingen naar adres lukte ook niet)

geprobeerd:alle hardwareverwijderen,ook hd's, zelfde resultaat, bios reset idem.
Bios updaten oid lukt ook niet, want geen beeld.
HD(s)spinnen wel op.
Kan voorlopig niet in een anders systeem testen vanwege feestdagen, te brakke voeding in andersysteem en nog het een en ander

Ik heb zelf niet het idee dat de voeding dood is, want anders zou ik ook niets draaiend krijgen nu, de fans draaien nl wel.
Hebben jullie een idee?

Mako4444

Verwijderd

het enige dat ik kan bedenken is dat je moederbord dood is door ESD

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:49
Ik heb min of meer hetzelfde systeem, ook heb ik dit probleem gehad. Ik heb hem toen RMA gestuurd, volgens de winkel was de bios helemaal weg, heb geen idee hoe dit kwam, zij konden het ook niet goed verklaren. Ze hebben de bios gehotflasht (hoe schrijf je dat?) waarna hij het weer gewoon deed.

edit:
Voeding moet het opzich makkelijk aankunnen, ik heb zelf 2 160gb harde schijven erin hangen en een 7800GS, gaat allemaal goed.

[ Voor 18% gewijzigd door 3ddie op 29-12-2006 00:21 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

voort4444 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:06:
IIk heb zelf niet het idee dat de voeding dood is, want anders zou ik ook niets draaiend krijgen nu, de fans draaien nl wel.
Hebben jullie een idee?
Ik denk wel de voeding. Het feit dat je fans draaien wil niet zeggen dat alles OK is, alleen dat je +5v het doet. Ik denk dat een shuttle + alle hardware die je hierboven aangaf teveel was voor een krappe 300 watt voeding, althans voor de 12v lijn.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• voort4444
mmhhhh, paar dagen (feestdagen he...) mijn shuttle laten staan (compleet losgekoppeld)
Gisteravond toch nog een keer proberen...start ie nu wel op....
Ben gekomen tot (ieder keer wat bijprikken): 2 reepjes geheugen, wd 40GB HD en x800 VE erin.

Toen ik daarna mijn hauppauge 500 MCE er bij prikte deed ie weer niets...ook niet na alles verwijderen. Ik had me trouwens toch vergist in de voeding, ik had geupgrade van 200w naar 250w (en niet naar 300w zoals ik eerder schreef).
K begin nu toch ook zelf te vermoeden dat het aan de voeding ligt? een 300w voeding is 105 euro bij de shuttleshop....(en in de gebruiksaanwijzing van de x800 wordt een 300w voeding geadviseerd en minimaal 350w bij een "fully loaded system".
Nu vind ik de shuttle voedingen toch wel meesterwerkjes want hiervoor heb ik toch ook nog nergens last van gehad (op voedinggebied).

Ik zit nu te denken aan: of die 300w voeding kopen (eerst in de winkel laten testen uiteraard)of mijn 200w voeding, simultaan met de huidige (250w)voeding op kan laten starten en die voor de hd's en dvd te gebruiken...en misschien toch mijn bios maar eens naar de nieuwste versie flashen..

anders wordt het toch nog eens zoeken of ik die 500mce onder windows server 2003 draaiend kan krijgen...

Kan het zo zijn dat de 500mce en de x800 "gewoon" bosten met elkaar (irq's oid?) en dat die daarom het niet zo naar zijn zin heeft?

Mako4444

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:29

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kun je niet even een (zwaardere) voeding van een ander systeem aankoppelen?

Hier stond een dode link.

• voort4444
whiiiioooeeeew

het werkt

weliswaar zonder de haupauge 500 mce erin, dus moet voorlopig ff leven zonder een setup waarin ik 3 kanalen simultaan zou kunnen opnemen :(
Maar eens testen als ik een geschiktere voeding heb (nieuwe shuttle 300w geval...)
Maar voorlopig kan ik er ff mee leven, alles op de hauppauge na zit er weer in en loop op een 250 shuttle voeding :)

Mako4444

Pagina: 1