Toon posts:

IP camera van buitenaf bekijken

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Een vriend van me heeft een siemens gigaset ip camera gekocht.
het configureren ging allemaal vlot, ik heb een fixed ip-adres aan de camera gegeven, en een poort opengezet in de router naar de camera toe.

hoera hoera, als ik via mijn webbrowser naar het ip-adres surf dat de router als "extern" ip-adres aangeeft, en ik plaats er de poort achter, dan heb ik beeld.
(Ook op een andere locatie werkt dit ip-adres!)

Probleem:
Het ip-adres verandert |:( dit betekent dus dat die vriend van me, zijn vakantiehuisje niet meer in de gaten kan houden wanneer zijn ip verandert.
Weet er iemand hoe ik dit ip fixed kan maken? want iets zegt me dat dit nogal provider gerelateerd is 8)7

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
http://dyndns.org of vergelijkbare diensten

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien dat zijn hostname wel hetzelfde blijft.
Kan je op die manier misschien connecten.
Anders eens kijken op Dyndns.org of een of andere dynamic dns iets

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:07
als idd het externe IP verandert, is dit niet heel eenvoudig aan te passen. Misschien via de provider een vast IP aanvragen, hier (multikabel) is het zo dat je een IP krijgt en dat jouw ip is zolang het modem aan staat, pas als het modem een paar dagen uit is wordt deze vergeven

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Sinds dat ik mijn router heb heb ik steeds hetzelfde IP.
Dus ik zou zeggen plaats er eens een router voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 21:43 ]

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Aangezien ze de poort hebben moeten instellen zal er wel al een router aanwezig zijn.

Je besten en goedkoopste oplossing (vast IP kost vak stukken van mensen) is dus dynamic dns.
Hier is ook nog een probleem: sommige (vb: dyndns.org) diensten verwijderen je account als het IP na 30 dagen niet veranderd. Op de meeste routers heb je wel ergens iets waar je een dynamic dns account kan ingeven, maar deze update de gegevens pas als het IP veranderd.
Ik heb op mijn server een client staan (maar dit vereist een pc die heel de tijd aanstaat) en die update om het half uur (naar no-ip.org)

Kijk eens wat jou haalbaar lijkt...
Pagina: 1