Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

2 keer per jaar bericht ontvangen zonder maandelijkse koste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een beveiligingsnetwerk opgezet. Ik kan de boel zo configureren dat ik een bericht naar buiten (het internet) op stuur als er bijvoorbeeld beweging is.

Nu zou ik graag een bericht willen krijgen op mijn mobiele telefoon als er beweging is. Hoe ik een bericht van thuis naar een mobiele service krijg snap ik wel, bijvoorbeeld email. Dan krijg ik een piepje op m'n mobiel.

Maar het probleem ligt bij de telefoon en het soort abonnement. Ik heb rond gekeken en overal betaal je een abonnement, ik hoef eigenlijk geen abonnement want ik schat dat ik zo'n 2 berichtjes per jaar verstuur en die waarschijnlijk allemaal vals alarm zijn. Dus om daar nou maandelijks een bedrag voor neer te tellen dat lijkt me niet verstandig.

Bestaat er een abonnement waar je geen maandelijkse kosten hebt maar waar je wel gewoon een email kan ontvangen of kunt surfen? Dat surfen mag natuurlijk wel wat kosten omdat je het toch maar 2 keer per jaar doet.

Dat surfen is nodig omdat ik nadat ik een alarm bericht heb ontvangen naar een pagina surf waar beelden opstaan van de beveiliging en waar ik eventueel het alarm e.d. kan afzetten.

Ik hoeft overigens niet met dit toestel te bellen, het is echt een verlengstuk van mijn beveiligingsnetwerk.

Wie wijst mij de weg door het bos?

Verwijderd

welke mobiele provider heb je? Indien je Belg bent en Mobistar hebt, daar kan je een emailadres aanmaken waarbij elk bericht dat naar dat emailadres gestuurd wordt rechtstreeks naar jou gesmst wordt (enkel de eerste 160 tekens althans, maar je kan dat door je software laten splitsen in verschillende berichten).

Geef dat emailadres aan niemand + zorg dat je er geen spam op gaat ontvangen, en je zit goed (ontvangen is prijs van een sms, 15 of 10c naargelang je prepaidkaart/abonnement)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:40
Bij gin.nl kun je zonder abonnement emails laten sms-en.

Je smst email on naar een of ander nummer, en vervolgens worden de eerste zoveel karakters van de onderwerpen (subjects) van alles wat je naar (telnr)@gin.nl (oid) smst naar je telefoon ge-smst. Je betaald wel voor de smsjes (de ontvanger dus) maar niet zo heel veel geloof ik.

Edit: Hmm, die van mij gaat zelfs rechtstreeks vanaf de provider. Ik hem dat email on ergens heen gestuurd (maar mijn postvak uit is leeg, kan dus niet meer zien waarheen) en kreeg een sms terug van nummer 3344:

"Email ontvangst is ingeschakeld. Uw GSM email adres is +316(nummer)(at)sms.orange.nl"

Eerste vraag is dus: Welke provider heb je? :P

[ Voor 34% gewijzigd door Paul op 28-12-2006 19:46 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de replies.
Ik heb momenteel nog geen provider ook heb ik nog geen voorkeur voor telefoon of pda, dus ik ben lekker flexibele nederlander :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 20:36 ]

• Paul
Je hebt nog helemaal geen enkele mobiele telefoon of PDA? Dat lijkt me toch zo ongeveer de eerste vereiste om op zo'n ding iets te kunnen ontvangen :P

Een willekeurige prepay telefoon met onbeperkt houdbaar beltegoed voldoet, lijkt me.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Paul.

Bij nokia.nl hebben ze mooie telefoons. Even voor de zekerheid, ik kan dus gewoon een telefoon gaan halen en een prepay kaart erbij en dan kan ik gewoon het internet op via de in het mobiel ingebouwde browser? Gaat dat dan via gprs snelheid of moet ik daarvoor een abonnement hebben?

Zoals je waarschijnlijk merkt ben ik niet zo thuis in het mobiele wereldje :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 23:44 ]

• Paul
Ik wilde zeggen dat je nu ineens iets heel anders vraagt, maar het blijkt dat ik de topicstart niet goed heb gelezen :P

Ik ben ook niet goed genoeg in het mobiele wereldje om te kunnen zeggen of je zonder abo ook kunt surfen, wat dat betreft zou ik gewoon het centrum van een stad in duiken en een van de 300 telecomwinkeltjes die onherroepelijk op een kluitje zitten binnenlopen.

Je telefoon moet wel een browser hebben. Ik heb letterlijk geen idee of Nokia ed. dat al hebben, een Windows Mobile telefoon, een Windows Mobile PDA of een Windows CE pda kan het sowieso.

Wat je ook doet, zonder abonnement erbij denk ik dat je voor een willekeurige browser-enablede telefoon flink wat geld neer moet tellen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1