[CSS] Submenu toevoegen veroorzaakt ruimte tussen li's

Pagina: 1
Acties:

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 19:42
Ik heb een probleem met mijn submenu's. Firefox rendert deze goed, maar Internet Explorer (6) geeft extra witruimte weer tussen de li's. Ik ben inmiddels de hele middag al aan het proberen met code verwijderen, alle whitespace uit html van menu halen, css waardes uitcommenten e.d.

De oorzaak is volgens mij de <ul> van het submenu. Een simpele "display: none" op deze <ul> zorgt er voor dat de witruimte verdwijnt, maar als ik bij de hover alsnog de display op "block" zet, geeft IE de witruimte alsnog weer (en bij mouseout verdwijnt de witruimte dan opnieuw).

Voorbeeld <-- Het gaat dus om de witruimte tussen "Teams" en "Programma" en tussen "Links" en "Spelregels" (hier zit een lege <ul></ul> als submenu).

Weet iemand een verklaring/oplossing voor dit probleem?

PS. Ik heb een extra javascriptje achter het voorbeeld hangen. Per saldo emuleert deze de li:hover voor Internet Explorer (en nog wat extras, maar geen DOM of CSS manipulaties).

Dus li.sfhover is in feite li:hover.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier een voorbeeld-css waar het ding niet voorkomt (zoek op menubox in de css). Nog volgens de oude suckerfish methode.
offtopic:
Ik kan em nog niet irl tonen aangezien het bestand deel uitmaakt van een project dat nog in localhost-stadium is...)

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12 19:42
Dank, zal gelijk een nieuwe poging wagen :)

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator