[samba] geformatteerde schijf blijkt niet leeg

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

Topicstarter
Hoe is dit nu mogelijk, ik heb m'n RAID 5 array (supertrak sx6000) volledige geformateerd, er zitten 4 schijven in van 320 GB. Toch geeft hij in windows het volgende aan:
totale capaciteit: 880GB
gebruikt: 40GB

iemand die dit ook heeft? Tis verder niet erg want alles werkt wel, alleen ik vindt het een vreemd verhaal.

A smooth sea never made a skilled sailor

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

windows is niet erg goed in het inschatten (nee het meet niet) van schijfruimte, vooral bij grote schijven wil ie er nog wel eens naast zitten...

oftewel, ik zou het negeren.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:40

Equator

Crew Council

#whisky #barista

wboard schreef op donderdag 28 december 2006 @ 18:53:
Hoe is dit nu mogelijk, ik heb m'n RAID 5 array (supertrak sx6000) volledige geformateerd, er zitten 4 schijven in van 320 GB. Toch geeft hij in windows het volgende aan:
totale capaciteit: 880GB
gebruikt: 40GB

iemand die dit ook heeft? Tis verder niet erg want alles werkt wel, alleen ik vindt het een vreemd verhaal.
Wat heeft dit nu met Professional Networking en Servers te maken..
Een server != PNS

Dat Windows de hoeveelheid schijfruimte anders ziet als een ander OS, is natuurlijk goed mogelijk. Maar zoals ik je verhaal lees is het een Samba server en kijk jij naar de netwerkschij in Windows. Dat zou ik al helemaal niet vertrouwen. Kijk maar eens naar de output van df -hm op je server. Dat is wat er werkelijk vrij is.

Suc6

Dit topic is gesloten.