[2e monitor]beeldscherm eigenschappen onzichtbaar op 2e mon.

Pagina: 1
Acties:

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27
Ik heb net een 2e beeldscherm aangesloten via een dvi-vga connector op mijn radeon 9800 pro. Ik heb aangevinkt om desktop uit te breiden over beide schermen. Echter zie ik niks op mijn 2e monitor..hij is wel aan maar beeld is zwart. Alleen nu opent hij dus de 'eigenschappen van beeldscherm' op de 2e monitor waar ik dus niks zie...heb al blind wat lopen klikken en slepen om hem naar de primaire monitor te krijgen maar dat lukt niet. Hoe krijg ik die 2e monitor ongedaan? Of hoe krijg ik die eigenschappen wél in beeld zodat ik aan de gang om de eigenschappen te veranderen.

(Achteraf had ik eerst even moeten checken of die dvi-vga connector wel goed werkt maar dat is achteraf...)

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je kan beginnen om de 2e monitor los te koppelen; na een reboot 'ziet' windows maar 1 scherm en kan je de eigenschappen wederom benaderen.
Test dan eerst de werking van de DVI>VGA converter en ga dan weer aan de slag met beide monitoren.
Edit: Ik neem aan dat je Win XP draait

[ Voor 7% gewijzigd door Pong op 28-12-2006 17:41 . Reden: Voor de volledigheid ]

Geen Ping, wel Pong

• Vos
Ok, het probleem zit hem dus in de converter...dan gaan we daar mee aan de slag. thnx :)

• Pong
Vos schreef op donderdag 28 december 2006 @ 17:49:
Ok, het probleem zit hem dus in de converter...dan gaan we daar mee aan de slag. thnx :)
Dat weet ik niet, maar een goede oplossing vraagt om een gedegen aanpak. De door jou beschreven werkwijze zou moeten werken, maar doet dat dus niet. Probeer zoveel mogelijk uit te sluiten. Bij wijze van voorbeeld en dus niet bedoeld om wie dan ook voor de voeten te lopen of voor het hoofd te stoten een checklijst:
1. Eén monitor op aansluiting 1, dan op aansluiting 2
2. Doet de converter/connector zijn werk
3. Kabels?
4. Refresh rates checken
5. Catalyst instellingen checken
6. Etc

Geen Ping, wel Pong

• Vos
Ik heb nu enkel de primaire monitor aangesloten met de dvi-vga converter maar dan krijg ik geen beeld, dus dan werkt de converter niet lijkt mij. Ik werk overigens met catalyst 6.12 en win xp. Ik probeer zo even verder wat dingen en zal GoT even door spitten.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

moet je hem in je Ati control centre niet nog ff aanzetten? heb laatst hier een monitor zonder reboot met een verloopje aangesloten en het werkte prima

• Vos
Ik kom in het ATI CC niets tegen over dvi?

• Pong
Vos schreef op donderdag 28 december 2006 @ 19:21:
Ik kom in het ATI CC niets tegen over dvi?
Hij bedoelt de instellingen voor een 2e monitor.

Geen Ping, wel Pong

Pagina: 1