DeArmeStudent schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:30:
[...]
en deels heb je mij niet begrepen...En dat ligt dus niet aan de hoeveelheid tijd dat ik mij in dit onderwerp verdiept heb...dat ligt slechts aan jouw voorstellingsvermogen...Maar misschien had ik het ook wat beter moeten verwoorden...
Daarbij denk jij dat je het helaal niet kan opdelen in delen...maar ook daarbij denk ik dat jij niet helemaal 'in de stof' zit...Ooit wel eens gehoord van materie vs vacuum? materie vs anti-materie? anti-gravitatie deeltjes?

Zou'k nie pikken DH, hahahahahhahahah!!!
Wanneer je echter een hele grote vacuum tank maakt, en daarin iets laat exploderen tot gasvorm in een ballon...dan zal de explosie des te sneller expanderen en zelfs bij zeer kleine hoeveelheden springstof steeds meer versnellen totdat de ballon barst...(niet dat het heelal kan barsten, maar het gaat om het expansie-begrip)
- Dus als je een rotje afsteekt ergens tussen de sterren zullen de kruitdeeltjes(of gassen)
blijven versnellen ??Nee dus
edit : behalve als het heelal versneld uitdijt natuurlijk.
edit2 : Misschien kan het heelal wel degenlijk barsten (of scheuren -dat klinkt wat vriendelijker, haha )
of hou jij Nobel-prijs kennis achter

)
Zo zal het ook (denk ik) in het heelal gaan...het helaal dijt nu steeds sneller uit, omdat het in een 'ruimteloze/tijdloze/massaloze ruimte' bevindt
- Nee dat komt door een nog onbekende kracht : donkere energie.
het is blijkbaar iets heel anders dan buiten het helaal bestaat
- Buiten het heelal bestaat niets
en omdat het daarbuiten niet bestaat...expandeerd het heelal sneller en sneller.... (denk ik)...
- Dat is een non-redenering.
Uiteindelijk zal naar mijn bescheiden kennis, er een evenwicht ontstaan of (wat ik nog eerder denk) alles zal verdwijnen in deze tijdloze/massaloze ruimte buiten de ruimte van het helaal
- Dat kan niet want buiten het heelal is er niets

,dus ook niet iets om in te verdwijnen
...Zwarte gaten zijn daarvan misschien al de voorbodes (slurpen meer energie dan eruit komt)...net zoals de gaten in een zeepbel...
- ?
UlyssesNL schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:16:
Ze zeggen dat het heelal uitdijt maar dat hoeft niet waar te zijn. Wat ze weten is dat de sterren zich van ons af bewegen dan zou je inderdaad zeggen dat het heelal uitdijt maar wat als er geen einde is aan het heelal, dan kan het dus ook niet uitdijen.
Jawel hoor,het oppervlak van een bol heeft ook geen einde (of begin) en kan prima uitdijen.
[
Voor 36% gewijzigd door
friks op 23-01-2007 21:04
]