Toon posts:

geen sound met Asrock ConRoeXFire-eSATA2 Mobo + XP NL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
Ik heb Asrock ConRoeXFire-eSATA2 Mobo en heb zojuist een WinXPSP2 NL versie geinstaleerd vervolgens krijg ik geen geluid aan de praat. Heb de laatste Realtek drivers er bij geladen maar zonder resultaat. In het verleden draaide ik WinXP x64 er op toen was alles okee.
Het lijkt dat de drivers zijn in 't engels, gaat dit niet samen met XP in NL versie ??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 16:49 ]

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 17:26
Taalverschil maakt geen zak uit. Heb je de geluidskaart wel ingeschakeld in het bios? Niet toevallig op mute gezet ofzo? Geef anders iets meer info wat je allemaal al hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie !
Eerst had ik WinXPx64 EN draaien met geluid en al, vervolgens heb ik 32-bits NL versie geïnstalleerd en heb dus geen geluid meer. Staat niet op mute, dat week ik vrijwel zeker ;-))
Heb gekeken, er is geen enkel probleem met hw e.o. drivers, alle devices zijn OK.
Nieuwste drivers geladen. Toen ik over ging op 32-bits versie XP heb ik ook andere RAID driver moeten laden. Meer heb ik niets gedaan.
Ik kan me iets herinneren, toen ik voor de eerste keer de drivers ging laden kreeg ik een waarschuwing dat de drivers in de andere taal zijn dan de OS, vandaar dat ik later dacht dat de taal het probleem kan zijn.
Behalve de boxen heb ik ook luidsprekers op de scherm, daar komt er ook niets uit ...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 11:25 ]

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Alexo

groots met een zachte o

Welke versie van de driver heb je gedownload? ik run hier WinXP 32bit met de Realtek high definition audio driver ver:R1.41, werkt naar behoren :?

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-02 21:25
Niet toevallig in BIOS de geluidskaart uitgezet?

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 16:05
Dubbelpost ><

[ Voor 93% gewijzigd door Ikke_Niels op 02-01-2007 14:53 . Reden: Dubbelpost >< ]

User Error -- Please Replace User

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus ook upgraded naar Realtek HDA R1.41 maar zonder suc6.

In BIOS niets veranderd sinds WinXPx64EN die het geluid wel gaf.
Pagina: 1