Problemen met WPA op Intel 2100 3B

Pagina: 1
Acties:

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-03 17:13
Beste tweakers,

M'n vader heeft heel lang WEP encryptie gebruikt op zijn laptop, maar in deze tijden ben je nergens meer veilig en al helemaal niet met WEP op je Wlan.
Dus ik dacht: Binnekort is even WPA erop gooien.
Ik kreeg m'n Wii en daar zag ik WPA staan, dus ik meteen alles ingesteld op m'n router.. vervolgens ook op m'n Wii.. werkt allemaal prima.

Toen moest het nog op de laptop, daar lukt het niet, ik kan alleen kiezen uit WEP of niks..
Ik heb meerdere topics gelezen en daar zeggen ze dat je een update voor windows moet downloaden, geprobeerd, maar schijnt niet nodig te zijn(Update kan alleen geinstalleerd worden vanaf Service Pack 1 en ik heb 2)
Drivers zijn up to date
Tja.. wat kan je nog meer doen?

Laptop: Acer TravelMate 800
Pentium M 1,6GHz
Intel PRO Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Intel drivers installeren. En "vanaf SP1" betekent toch niet dat je het niet op SP2 kunt installeren? Of gebruiken jullie nu de Windows software voor maken verbinding?

Geef dus wat meer informatie, dan zal het makkelijker zijn om je te helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-03 17:13
De error: "Update kan alleen geinstalleerd worden vanaf Service Pack 1" krijg ik als ik die update probeer te installeren.
Ik heb de laatste drivers van de acer site gehaald, ik zal ze ook is ophalen van de intel site.
En we gebruiken inderdaad de standaard Windows tool om verbinding te maken.
Is er een andere tool die je me aanraad?

Edit: Probleem opgelost, toch een driver kwestie..
Voor iedereen met acer producten: Drivers op de site zijn niet altijd actueel/up to date.

[ Voor 17% gewijzigd door stijnos1991 op 28-12-2006 17:05 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:12

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

stijnos1991 schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:55:
De error: "Update kan alleen geinstalleerd worden vanaf Service Pack 1" krijg ik als ik die update probeer te installeren.
nee dat zal dan wel al bij SP2 ingebakken zitten ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner