Toon posts:

Verdwenen HDs in My Computer (Win XP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 HDs zijn 'plotseling' verdwenen uit my HD lijstje.
Adminastrative Tools -> Computer Management -> Storage toon de drives als Healty.
Ze hebben echter geen drive letter/naam en type is leeg.
De vrije ruimte is 100%

De HD is overigens nog wel geheel intact.
Ik kan met bepaalde tools de directory en filenamen doorbladeren.

Hoe kan ik deze HD/partitie herstellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 16:31 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
kun je niet rechtsklikken in
"Adminastrative Tools -> Computer Management -> Storage" en dan "assign drive letter"

:+ waarschijnlijk denk ik te simpel ^^

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Simpele oplossing zijn meestal het beste.
Helaas werkt dat niet in dit geval.
Die optie was grijs (niet beschikbaar)

Met wat gefrommel met andere tools heb ik de HD nu terug in My Computer.
Windows geeft aan dat ie 'Not formatted' is.
Dat klopt echter niet omdat ik met een andere tool de file/directory structuur nog kan zien.

Het probleem lijkt te zijn dat windows is 'vergeten' dat de HD NTFS is want Admin Tools geeft geen filing systeem aan. (andere software ziet wel dat het NTFS is)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 16:52 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kan met de geregistreerde versie van bijv. GetDataBack for NTFS, de gegevens proberen te recoveren. Je geeft zelf al aan dat je met verschillende tools nog door de directory's kan browsen, kun je daar niet de gegevens kopieren?
Anders is misschien een programma als partition Recovery nog een aardige om te proberen. Wellicht dat je daarmee je partitie nog terug kunt halen, zonder je gegevens kwijt te raken.

• lkeijmel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-02 16:25
Ik had afgelopen weekend na een fresh install van windows hetzelfde probleem en de enige optie die windows aangaf was om het om te zetten naar een dynamische schijf(wat ik voor de install van xp niet had).

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:52:
Je kan met de geregistreerde versie van bijv. GetDataBack for NTFS, de gegevens proberen te recoveren. Je geeft zelf al aan dat je met verschillende tools nog door de directory's kan browsen, kun je daar niet de gegevens kopieren?
Anders is misschien een programma als partition Recovery nog een aardige om te proberen. Wellicht dat je daarmee je partitie nog terug kunt halen, zonder je gegevens kwijt te raken.
Yep, ik kan de gegevens daar recoveren.
Het vreemd dat die tool de gehele HD toegangkelijk maakt en alle files kan recoveren maar niet in staat is om de MFT kan herstellen. Want ik denk dat de MFT pleite is...
Pagina: 1