Spam verdwenen, waarom?

Pagina: 1
Acties:

• guys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb iets vreemds ervaren en dat maakt me erg nieuwsgierig en ook wel achterdochtig.

Ik ontving, zoals iedereen denk ik, erg veel spam. Heb een systeem met windows professional 2000 en Office 2000, alles volgens de laatste updates, voorts: Mcafee virusscanner en spamfilter en firewall (Mcafee security centre). De spams bleven netjes in de spamfilter hangen. alles werkte wel, hoewel je aan zo´n filter eigenlijk niet zo veel hebt, je moet er toch elke dag inkijken want er komen ook niet spam berichten in, de rest dan deleten, etc. Qua werk net zo veel als zonder spamfilter. Maar daar gaat t niet om. Verder ook nog windows defender er op en WebRoot spysweeper. Mijn provider ADSL is PLanet.nl zonder spamfilter abonnement.

Door een schijffout heb ik windows geheel opnieuw geinstalleerd, ook weer met dezelfde software zoals boven, behalve de SpySweeper niet meer er op en NU KOMT HET:

Wat gebeurt er? Ik krijg geen spam meer !! Helemaal niets meer, voorheen zeker wel 10 á 15 berichten per dag. Dre spamkiller goed bekeken of die de spam niet ergens anders plaatste, maar dat zit wel goed, hij herkent sommige juiste berichten als spam en daar haal ik ze dan vandaan.

Hoe kan dit? Ik kan niet anders vermoeden dat er kennelijk iets was in mijn systeem dat de spam uitlokte. Lijkt me interessant nieuws. Weet iemand hier iets over te zeggen?

Erg nieuwsgierig

Groeten

Guys

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:40

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Planet heeft een eigenspamfilter ;) Deze deed het voorheen niet goed, daarintegen is hij nu prima in orde. Ik heb zelf ook geen spam meer( ook planet)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ja dat klopt,

Je werd er zo door overspoeld dat mijn Planet adres onbruikbaar was. In mijn 'spam' folder di je via webmail kon bereiken stonden doorlopend tussen de 700 en 1000 berichten. Nu staan er geloof ik 3. Mij hoor je niet klagen

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

*bookmarked dit topic*

Vreemd verhaal, maar ook wel een beetje herkenbaar.
Ik gebruik alleen webmail, maar als ik de hele dag ingelogt ben met Gmail dan ontvang ik aan de lopende band SPAM. Niet ingelogt? Scheelt minimaal de helft......
Hier lijkt het iig op, ik kan mij vergissen en dus spoken zien..

Ook bij mijn ouders is de hoeveelheid SPAM na gebruik van Gmail oid hoger dan wanneer zij enkel en alleen hun mailbox bij X4all uitlezen met Outlook. Dit duurt een paar dagen en dan is het weer voorbij, maar elke keer klagen ze erover 'dat we er met onze klauwen van hun PC af moeten blijven'.
(Bij gebruik van hun PC zijn alle warez en NSFW sites een absolute 'no-go' en hier houden we ons ook netjes aan)

@ TS: Kortom, ik ben benieuwd.....

• guys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Bedankt voor de antwoorden, maar geen antwoord op mijn raadsel

Ik heb de spamfilter van Planet niet aan staan, dat kan t niet zijn. Ik doe dat overigens zo omdat ik bang ben dat er goede mails wegblijven.

Het moet iets anders zijn, zouden het cookies kunnen zijn die een soort "keep alive signal" uitzenden? Die waren allemaal gewist. Het blijft vreemd dat ook nu na ongeveer een week, geen enkel spambericht binnenkomt. Ben natuurlijk wel blij hiermee maar de reden waarom blijft duister.

Guys

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik denk toch dat Planet aan het filteren is. Als ze echt alles zouden doorlaten stort de hele zaak in. Een paar dagen geleden hadden UPC en nog een paar zoveel spam te verwerken dat alle servers in elkaar zakten. Half Nederland kreeg geen mail meer wegens de overbelasting. Iemand houdt dus ergens vanalles tegen. Ik krijg wel degelijk mijn 'normal' mail binnen. Maar Spam zie ik niet meer. Dat waren er dus vele tientallen per dag. (Nee ik strooi mijn email adres niet rond, dat doen die gekken wel die die leuke/grappige/flauwe mailtjes doorsturen aan hun hele contactlist wel voor me) Ik ben blij dat ik er vanaf ben. De kans dat ik nu een mailtje mis is aanzienlijk kleinere geworden op deze manier. Vroeger kreeg ik alles, maar zag niets omdat het toch allemaal rotzooi was. Als ik nu een mailtje krijg is het ook echt voor me. En of je het nu leuk of niet leuk vindt, email is geen gegarandeerde methode om inforrmatie uit te wisselen. Als je zeker wilt weten of iemand iets krijgt (en dan ook leest) moet je om een bevestiging vragen.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
En vragen naar een reden voor wat TS nu ervaart is gissen naar een antwoord.
Die machine/installatie is niet langer, dus onderzoeken wat de oorzaak is kan niet meer..
..en mijn glazen bol schijnt niet alles te weten.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26

Reptile209

- gers -

Misschien een stomme opmerking, maar ben je niet gewoon vergeten om na je reinstall een mailaccount in te stellen? Namelijk degene waarop je al je spam binnenkrijgt? ;)

Edit: de meeste spammerts houden volgens mij gewoon lijsten met adressen bij, dus als je er eenmaal opstaat heb je wel wat meer nodig dan een reinstall om er vanaf te komen... Ze gaan echt niet wachten op de keep-alive van wat voor software dan ook.

[ Voor 42% gewijzigd door Reptile209 op 29-12-2006 11:13 ]

Zo scherp als een voetbal!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Reptile209 schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:11:
Misschien een stomme opmerking, maar ben je niet gewoon vergeten om na je reinstall een mailaccount in te stellen? Namelijk degene waarop je al je spam binnenkrijgt? ;)
Dat lijkt me niet doorzaak. Zoals ik al aangaf, ik krijg ook geen spam meer binnen via POP op Planet. Ook als ik via webmail vanuit een andere locatie ga kijken blijkt de daar aanwezige spamfolder bijna leeg te zijn. Het verdwijnen wordt dus veroorzaakt voordat het je mailbox van Planet bereikt.

En instellingen op je PC hebben daar niets mee te maken

Verwijderd

Je hebt toevallig ook niet uw updates van MS Outlook gedaan zodat de meeste spam nu in de map "Ongewenste e-mail" terrechtkomt zoals dat bij mij het geval was?
Pagina: 1