Ik zoek een oplossing om onze internetconnectie te delen over 11 studenten, draadloos. (bekabeling is echt geen mogelijkheid) Momenteel hebben we een deftig netwerk liggen waarmee iedereen op internet kan. Maar het grootste probleem ligt hem bij de datalimieten. Ons huidig abo geeft ons een downloadlimiet van 30GB, jammer genoeg is niet iedereen eerlijk in het verbruik en krijg ik soms rekeningen waar tot meer dan 30GB EXTRA wordt op aangerekend. Bij deze ben ik dus op zoek naar een systeem (liefst een standalone router) waarbij je per mac adres (of login) een datalimiet kan instellen en eventueel waar de gebruikers ook kunnen zien hoeveel ze nog kunnen downloaden.
Ik heb reeds een search gedaan, alleen heb ik niet echt gevonden wat ik zocht. De resultaten gingen vooral over Traffic Shaping en QoS, maar dat gaat dan meer over het optimaal benutten van de snelheid en niet zozeer de datalimiet.
Ook heb ik een tip gekregen om ergens een server te zetten en dan iets te installeren zoals dit, maar er is echt geen plaats voor een server + ik heb totaal geen kennis van linux en andere.
Ik heb reeds een search gedaan, alleen heb ik niet echt gevonden wat ik zocht. De resultaten gingen vooral over Traffic Shaping en QoS, maar dat gaat dan meer over het optimaal benutten van de snelheid en niet zozeer de datalimiet.
Ook heb ik een tip gekregen om ergens een server te zetten en dan iets te installeren zoals dit, maar er is echt geen plaats voor een server + ik heb totaal geen kennis van linux en andere.