Toon posts:

Geen beeld met booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maandje geleden is mijn HD gecrasht. Bad sectors waardoor de boel niet meer kon draaien. Het voornemen was om dit in de vakantie te gaan fixen.

Nu ik mijn PC opstart, krijg ik echter geen beeld. Helemaal niks...

Heb nu de HD losgekoppeld van de mobo. Ik wil eerst beeld krijgen, en dan nog eens zoeken of die HD nog te recoveren is.

Het volgende heb ik getest:
- andere monitor
- CMOS reset (via jumper)
- videokaart ontkoppeld, aanzetten, uitzetten, videokaart terugpluggen, aanzetten, weer niets...
- er klinken overigens geen BIOS piepjes

Het is zeer waarschijnlijk dat het wegvallen van het beeld te maken heeft met de gecrashte HD. Nog ideeen die ik zou kunnen uitproberen? Ik heb jammer genoeg geen andere videokaart tot mijn beschikking :-(

Dit is de opstelling:
Geforce 6600
Mobo: MSI 915P/G Neo2
2x 512 DDR
Het mobo heeft geen VGA-out, kan alleen via de videokaart.

Alle hulp is welkom...

--
Handige links tot nu toe:
FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Hangen en opstartproblemen
Boot - Geen beeld

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:40:

Het is zeer waarschijnlijk dat het wegvallen van het beeld te maken heeft met de gecrashte HD.
Eigenlijk niet. gecrashte schijven voorkomen dat windows boot. maar je moet gewoon kunnen posten. dus er is iets anders niet goed.

Voeding is eigenlijk verdachte #1. maar mobo proc of mem kunnen ook

helaas kun je zoiets eigenlijk alleen maar testen door 1 voor 1 onderdelen in een werkende config te plaatsen :(

Maar iets simplers. toevallig met het ontkoppen van de hd niet de atx of het powerstekkertje losgetrokken, of de powerswitch omgezet. soms ben je zo gefixeerd op 1 ding, dat je iets voordehand liggends over het hoofd ziet :)

[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 28-12-2006 15:49 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gaat er nog iets aan? Ventilatoren, spint de harde schijf op?, gaat ventilator op CPU/voeding draaien?

Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten en steeds alles 1 voor 1 aan te sluiten en zo de foute hardware eruit te halen.

Zker een andere voeding proberen. Controleer of er wel spanning op het stopcontact staat en achterop de voeding een schakelaar op '1' staat.

[ Voor 22% gewijzigd door Kurios op 28-12-2006 15:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus een HD die iets "verkeerds" doorgeeft kan niet reden zijn van een crash van het mobo/geheugen/videokaart?

ATX en powerstekkertjes gecheckt. Die zitten allemaal nog goed...

Verder, hij krijgt wel stroom, de fans gaan draaien, alle ledjes gaan aan, en de DVD kan gewoon open/dicht...

Ik heb net alles uit mijn mobo gehaald, inclusief het geheugen. Nog steeds geeft het geen enkel piepje. Zou dat erop duiden dat het mijn mobo is die zuur is?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 15:58 ]

Verwijderd

ik heb ook zo'n probleem met een oud at mobo ik had alle hardware overgeplaatst naar een kleinere kast de floppy drive gaf (zeer waarschijnlijk ) kortsluiting op de ide kabel dus daardoor was mijn mobo waarschijnlijk ook overleden..... maar ik zou ook nie zo gauw een oplossing weten

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:57:
Dus een HD die iets "verkeerds" doorgeeft kan niet reden zijn van een crash van het mobo/geheugen/videokaart?
theoretisch gezien is er een kans dat een hd die bad sectors heeft, ergens in de printplaat kortsluit
theoretisch gezien is er een kans dat een hd die kortsluit, een ide controller kapot maakt.
theoretisch gezien is er een kans dat een ide controller die kortsluit, een heel mobo kapot niet meer laat booten.

Maar in de praktijk is die kans miniscuul :)

Verder, hij krijgt wel stroom, de fans gaan draaien, alle ledjes gaan aan, en de DVD kan gewoon open/dicht...
klinkt dan eerder als een defect vid kaart. maar niet met zekerheid te zeggen

Ik heb net alles uit mijn mobo gehaald, inclusief het geheugen. Nog steeds geeft het geen enkel piepje. Zou dat erop duiden dat het mijn mobo is die zuur is?
Een mobo zonder ram of proc (en in 9 van de 10 gevallen vid kaart) zal nooit booten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer beeld...

Ik heb het idee dat er iets is blijven hangen in mijn geheugen wat niet goed was. Het eruit halen en terugstoppen van de DDR heeft zijn wekrk gedaan...

tnx voor alle hulp

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Check je reepjes voor de zekerheid maar, kan zijn dat deze niet goed meer zijn. Kan nog steeds ook de memory controlller op het mobo zijn die het probleem heeft.
Pagina: 1