Jetway PT800BDP, aux connector (atx p9?) vereist? (3,3V+ 5V)

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij het upgraden van een pentium 4 pc voor iemand heb ik de bestaande 350watt voeding vervangen door een exemplaar van 400watt.

Nu heeft het moederbord, een Jetway PT800BDP, echter 3 power-connectors! Eén 20 polige atx-connector, één 4 pins atx-12-volt connector, _en_ een, volgens de handleiding, ATX P9 Power Connector. Deze laatste zit dus niet op de nieuwe atx-voeding.

Dit is wat de handleiding er over zegt:
(3) ATX P9 Power Connector (6-pin block) : ATXP1

This is a new defined 6-pins connector that usually comes with ATX Power Supply. The ATX Power Supply which fully support Pentium 4 processor must including this connector for support extra 3.3V and 5V voltage to maintain system power consumption. Without this connector might cause system unstable because the power supply can not provide sufficient current for system.
Qua pinout is het GND, GND, GND, 3.3V, 3.3V, 5V.

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/arnout.lok/ext/pt800dbp.jpg

Ik heb het moederbord eerst lopen met alleen de 20 pins ATX-connector, en de 4 pins ATX-12V-connector. Kan dit problemen opleveren?

Zijn hier convertors voor? (heb nog 4 pins van de 24-pins atx-connector over... Maar ben niet handig in het zelf fabriceren van verloop-kabeltjes)

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Ik zou het gewoon zo laten. Bijna geen enkel moederbord heeft zo'n aansluiting en ik heb eigenlijk ook al een hele tijd geen voedingen meer gezien met zo'n ding. Volgens deze site is zo'n aansluiting alleen nodig indien het systeem veel stroom (250W of meer) verbruikt, en dat lijkt me hier niet echt aan de orde :)