Toon posts:

Back button gaat maar 1 pagina terug in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een site waarop op elke pagina een swf staat met daarin een terug knop.

Hierin gebruiken we in de actionscript een simpele GETURL om een javascript:history.back() aan te roepen. Dit doen we zowel bij on(press) als on(release) want anders moet je 2 keer klikken in IE.

In FireFox werkt dit script prima en kun je terug bladeren door de history. In IE kun je echter maar 1 pagina terug. Als ik in de history kijk zie ik ook waarom.

De browser gaat niet daadwerkelijk 1 pagina terug in de history (zoals bij de terugknop van de browser zelf), maar opent de laatste pagina opnieuw in het huidige venster. In de history staat nu dus 2 keer dezelfde pagina. Elke keer als je nu terug gaat wordt de vorige pagina (die dus hetzelfde is) opnieuw geopend in het huidige venster en zo blijf je dus op die pagina hangen.

Ik heb het al met history.go(-1) geprobeerd, maar dit heeft hetzelfde resultaat. Als ik hetzelfde javascript in HTML gebruik met een gewone link, gaat de browser wel gewoon een pagina terug in de history. Waarom nu niet?

Is dit probleem bekend en weet ook iemand wat daar aan te doen is?

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

history.go(-2)?

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Verwijderd

Topicstarter
history.go(-2)?
Dan gaat ie de eerste keer een pagina te ver terug. De crux van het probleem is dat IE op 1 of andere manier niet echt een stap terug gaat in de history, maar dat de vorige pagina opnieuw geopend wordt. Vanaf dan staat die pagina dus 2 keer in de history en is de vorige pagina in de history dus dezelfde als die je dan weer voor je neus hebt.

Let wel: dit gebeurt dus alleen in IE. In FireFox gaat ie wel gewoon netjes terug in de history, zoals het hoort.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat lijkt me dan een probleem in de instellingen van IE, aangezien ik dit nog nooit tegengekomen ben. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me dan een probleem in de instellingen van IE, aangezien ik dit nog nooit tegengekomen ben.
Het gebeurt ook alleen als je javascript:history.back() gebruikt vanuit een SWF.(We hadden een leuk geanimeerde 'Terug' knop) Gewoon in een HTML-link doet ie het prima.

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je niet vanuit Flash een Javascript functie binnen de HTML aanroepen, met in die functie een history.go?

Een andere mogelijkheid is om de referrer doorgeven aan Flash (met PHP of een ander server-side script)
Pagina: 1