Mijn oom heeft mij om raad gevraagd voor het volgende, met een budget dat rond de 1000 euro (exclusief BTW) ligt;
Mijn oom zal de computer voornamelijk gebruiken voor office, beetje foto's bewerken en natuurlijk email.
En de andere helft van de computer moet opgewassen zijn voor games zoals CS, medieval 2. Kortom een beetje games voor hun + schoolwerk, en voor mijn oom office en fotobewerking. En er wordt niet geoverklokt.
Ik zat te denken aan het volgende:
prijzen: Exclusief btw
Ik hoop dat ik niets vergeten ben, anders hoor ik het wel
Alles wordt bij Salland autmatisering besteld omdat het mooi dichtbij is
En wel aardig goede prijzen heeft
Wat zeggen jullie ervan: ik denk dat deze computer wel aan de eisen zal voldoen, maar misschien kan ik nog wat geld besparen op sommige onderdelen, en zijn er nog eventuele hardware complicaties mogelijk?
Bij voorbaat dank.
Mijn oom zal de computer voornamelijk gebruiken voor office, beetje foto's bewerken en natuurlijk email.
En de andere helft van de computer moet opgewassen zijn voor games zoals CS, medieval 2. Kortom een beetje games voor hun + schoolwerk, en voor mijn oom office en fotobewerking. En er wordt niet geoverklokt.
Ik zat te denken aan het volgende:
prijzen: Exclusief btw
| -- Behuizing: Antec Behuizing NSK6500 -- Prijs: €77,39 |
| Ik heb deze behuizing gekozen omdat het van een kwalitatief merk is, en er zit een standaard 400 watt voeding in, en ik neem aan dat dat genoeg is. ![]() |
| -- Dvd speler/brander: Samsung DVD-RW SH-S182D -- Prijs: €24,37 |
| Een gewone dvd brander met een mooi prijsje, voor het nodige brandwerk ![]() |
| -- Geheugen: TwinMos DDR2 Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz -- Prijs: €160.50 |
| Ik heb voor TwinMos gekozen omdat het een goede prijs/kwaliteit verhouding is. En de 2 gig lijkt me genoeg voor ze ![]() |
| -- Harddisk: WD Caviar Special Edition 250 GB 16Mb Cache -- Prijs: €59,66 |
| Ik heb zelf ook WD, en hij bevalt me wel goed. Maar als jullie iets anders/beters weten is het ook goed ![]() |
| -- Cardreader: Foxconn Cardreader -- Prijs: €6,72 |
| Een cardreader kan natuurlijk niet meer missen in een computer, Ik heb deze maar gekozen omdat die goedkoop is. ![]() |
| -- Koelpasta: Arctic Silver 5 -- Prijs: €4.20 |
| Ik heb werkelijk geen idee, of dit goede koelpasta is. ![]() |
| -- Processor Koeler: Arctic Freezer 7 Pro -- Prijs: €16,13 |
| Goede prijs/kwaliteit verhouding ![]() |
| -- Processor: Intel Core 2 Duo E6400 -- Prijs: €180.67 |
| Ik heb voor de E6400 gekozen omdat hij toch weer iets sneller is dan een E6300, en een E6600 niet helemaal in het budget past. ![]() |
| -- Moederbord: Asus Moederbord P5B -- Prijs: 102,10 |
| Asus schijnt zeer goed in combinatie met een C2D te zijn; zo'n beetje de beste op het moment. En de 10x usb is meer dan genoeg voor ze. Alternatief: Eventueel MSI p965 neo-f (€ 84,03); is wel goedkoper, maar ik weet niet zeker welke ik nou moet doen, maar als eerste keus laat ik de Asus staan. ![]() ![]() |
| -- Videokaart: Sapphire VGA Radeon X1950 Pro 256 MB -- Prijs: €152,94 |
| Een video kaart met dubbel DVI voor het aansluiten van de beide monitoren. En deze kaart komt goed uit de bus met benchmarks, in zijn prijsklasse. En ik ga er vanuit dat ze met deze kaart wel aardig Counter Strike e.d. kunnen spelen. ![]() |
| -- Beeldscherm: BenQ FP93VW 19 Inch, 5 Ms -- Prijs: €173,11 |
| Dit scherm een DVI aansluiting, en ik heb gelezen dat benq wel goede TFT's in huis heeft Alternatief: Iiyama TFT E1900WS 19 Inch, 5 Ms (€185,71) Misschien dat deze beter is ? |
| -- Toestenbord + Muis: Microsoft Desktop Business Hardware Pack PS/2 & USB -- Prijs: 25,13 |
| Goedkoop combinatiesetje |
| -- TOTAALPRIJS -- |
| Totaalprijs exclusief BTW: €990.44,- Totaalprijs inclusief BTW: €1178,62.- (Er vanuit gaand, van de eerste keuzen; De benq monitor en de asus moederbord |
Ik hoop dat ik niets vergeten ben, anders hoor ik het wel
Alles wordt bij Salland autmatisering besteld omdat het mooi dichtbij is
Wat zeggen jullie ervan: ik denk dat deze computer wel aan de eisen zal voldoen, maar misschien kan ik nog wat geld besparen op sommige onderdelen, en zijn er nog eventuele hardware complicaties mogelijk?
Bij voorbaat dank.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 15:02 ]