Toon posts:

Server tussen NO en NL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik ben opzoek naar een plek waar iemand uit Norwegen en uit Nederland op het zelfde moment een goede ping hebben. Hoe moet ik daar naar kijken? Het land wat globaal evenwijdig tussen NL en NO ligt?
Wij hebben namelijk het probleem, dat als we een NO-server huren (voor CS1.6) hij een ping tussen de 10 en 20 heeft, en ik een ping van 50-60. En als ik in NL een server huur, dan heeft hij een ping van 50-60 en ik tussen de 10 en 20.
Nu is het een keer voor gekomen dat we op een server speelde waarbij we allebij een ping van 30 hadden, maar we hebben geen idee waar die server was.

Het zou tof zijn als iemand hiermee ervaring had en ons zou kunnen helpen,

Alvast bedankt,

- Thom

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59

Bjorker

Cadillacs rule!

Geografish zou ik zeggen Denemarken..

Nope

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het nou zo moeilijk om te kijken wat er in het midden van Noorwegen en Nederland ligt aan server-boeren?

Heeft ook een computer!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Duidelijk gevalletje Denemarken idd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eens op zoek naar een Virtual TraceRoute. Probeer dan elk een aantal CS-servers die in je favorites staan na te trekken. Dan zie je vanzelf hoe je geswitched wordt en dus op een gegeven moment ergens uitkomt waar de ping voor allebei 30 is.

Hou wel in de gaten dat dit elk moment kan veranderen als een provider ergens op de traject een defecte switch heeft of iets dergelijks of als jij/hij een ander IP krijgt van de provider en sowieso in eigen land al anders wordt gerouteerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
1. Ping is niet zaligmakend. Ik heb mensen met een ping van 200 de vloer zien aanvegen met anderen die een ping van rond de 30 hadden. Skillz en je config goed hebben staan, dat scheelt veel meer.

2. Geografische lokatie heeft niets met ping te maken. Het kan voor beide partijen gunstiger zijn om op een server in zeg Australië te spelen dan een server die net om de hoek staat.

3. Waarom zou je zelf een server willen huren als er al zo veel mogelijkheden zijn om samen op een server elders te spelen. Clanbase staat er vol mee.

:)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Denemarken of Noord-Duitsland zou ik zeggen, overigens is er niks mis met een ping van 50-60. Bij de meeste datacenters is het mogelijk gewoon een ping uit te voeren, dan kunnen jullie het testen.

Verwijderd

probeer op de map te zoeken naar een datacenter wat centraal ligt voor beide partijen. ik denk dat denemarken vast wel snelle datacenters heeft.

tja verder kan je deze antwoorden wel verwachten, of had je stiekem gehoopt dat iemand zuid-afrika zou zeggen?

Verwijderd

Topicstarter
Had eigenlijk gehoopt dat iemand ook echt een serverboer in Denemarken wist te vinden (site?) ^^ Maar bedankt voor de replys ;- )

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Is dat nu zo moeilijk ?

Klik

1e hit

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

http://www.clanhost.nl/about.php?page=start#2

Stukje uitleg over internet exchange en transit verbindingen. Verder heb ik zelf een server gehad van clanhost en onze spelers uit de UK speelde daarop met een ping die nagenoeg onze ping benaderde. Maw, het is maar net wat voor verbindingen een hoster heeft en de meeste maken gebruik van weinig netwerken.

Daarbij komt dat, zeker met CS en CSS dat de server altijd de ping verhoudingen compenseerd en berekend. Dus de ping verschillen zeggen vrij weinig mbt. dit spel. Het is meer gevoelsmatig. Daarbij komt dat je eigen aansluiting aan huis vaak het verschil maakt, drukke wijk al dan niet. Je kan dan nog een lage ping hebben maar je reg kan totaal anders zijn.

Maar vraag maar eens voor de gein een test server aan bij Clanhost en een paar anderen en speel daar maar eens op met de spelers uit de Scandinavische landen, zal je zien dat het per aanbieder verschilt ;)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

pssssst webhosters doen niet aan spelletjes :),
of je moet gaan colocaten maar lijkt me niet dat TS dat zoekt
offtopic:
waarom hebben mensen altijd de neiging om topics af te doen met veel te vage google searches :X

http://gamehotel.dk

en hier kun je er nog wel tussen uit vissen

Maar inet verkeer gaat niet altijd logisch. dus het is best mogelijk dat je dan beide via londen naar Dk gaat. je kunt beter eerst wat tracerts doen en kijken waar het "midden" percies zit :)

[ Voor 36% gewijzigd door heuveltje op 28-12-2006 15:38 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
`Bedankt luitjes !

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Iets in Duitsland kan ook prima werken. Hangt heel erg af allemaal van de transit/upstream en de peering van beide ISP's en je hoster weer hoe die netwerken aan elkaar gekoppeld zijn. En dan nog kan een route opeens anders lopen volgende week zomaar zonder aankondiging.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1