[Acer travelmate]Piepend geluid na installatie Vista

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Mijn moeder werkt op een ietwat goedkoper laptopje, nl een Acer Travelmate 2420 van nu zo'n half jaartje oud. Bij aankoop stond er Windows XP Home op, wat ze is blijven gebruiken.

Nu heb ik er sinds een paar dagen Windows Vista op geïnstalleerd in dual boot met de XP, omdat ze een aantal programma's gebruikt die zeker nog niet compatibel zijn met Vista.

Wat er nu gebeurt: als de PC opstart en eenmaal in Vista is, komt er een piepend geluid uit, heel hoog, van onder het toetsenbord. Het is geen eenmalige piep (dus helemaal niets zoals een fout van het moederbord bij booten), maar een blijvende pieptoon, vrij stil maar wel hoorbaar. (Vergelijkbaar met de pieptoon die een CRT scherm soms maakt)

Wanneer je op eender wat klikt, en de HD begint te rammelen, stopt het heel even om daarna weer verder te gaan.

Boot ik in XP, is het er niet!!

Heeft er iemand enig idee waar dit ook maar aan zou kunnen liggen? Alles is goed geïnstalleerd, heb geen enkel (!) in de device manager.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Niemand?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Heel vreemd, ja ik heb dit ook wel eens, maar mijn CRT monitor is gewoon crappy :P

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Nog maar eens proberen...

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:06
Heb je het ook in veilige modus? :)

^ Wat hij zegt.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-01 12:48
Misschien vanwege de 3D omgeving?

Verwijderd

Bij volume instellingen alle dingen die je weinig gebruikt (microfoon, line-in, cd-player) op stil zetten, kan misschien helpen.

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Thanks voor de voorstellen :)
Ik heb alles uitgezet: mic, line-in... geen verschil.
3D omgeving: zou kunnen... Het is dus een cheapo laptopje, zit dus enkel intel 915 in, niet echt 3D te noemen.
Veilige modus probeer ik dadelijk.

Nog iemand anders ideeën?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Verwijderd

Ik weet niet of er Infrarood op zit, maar bij mijn vorige laptop gaf deze ook een piep. Die heb ik toen in de bios uitgezet. Misschien helpt dit (alleen dan raar dat ie dat dan niet in WinXP doet).

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Elwood Blues

87167191

Zo vaag, dit had ik ook met mijn laptop! Het is geen erg harde piep, wel erg hoog. Het gaat om een Acer Aspire 3623 WXMi, met intel 910 GML chipset, en dus de basic Aero. Heb geen idee waar het door kwam, vond het wel erg irritant..

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Elwood Blues schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 10:22:
Zo vaag, dit had ik ook met mijn laptop! Het is geen erg harde piep, wel erg hoog. Het gaat om een Acer Aspire 3623 WXMi, met intel 910 GML chipset, en dus de basic Aero. Heb geen idee waar het door kwam, vond het wel erg irritant..
Lijkt er dus op dat het meermaals voorkomt.

Ik zou denken dat het iets te maken heeft met de schijf, aangezien telkens er iets of wat gedaan wordt (klikken...), het enkele seconden stopt.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Pagina: 1