Toon posts:

Netwerk van 3 pc's zonder hub/switch/router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

We hebben een netwerk met drie pc's. Het probleem is als volgt.

Er zijn drie computers:

Twee computers met twee netwerkkaarten en één computer met één netwerkkaart.

PC 1 en PC 2 zijn direct verbonden en kunnen elkaar gewoon zien. PC 1 en PC 3 zijn verbonden maar zien elkaar niet. Dit omdat er per pc maar één netwerkkaart kan "sharen" onder Windows. Wanneer we PC 2 (ook met twee netwerkkaarten), de inkomende internetverbinding van PC 1 laten sharen, krijgen we de foutmelding dat er een ipconflict plaatsvind op ip 192.168.0.1. Wanneer we PC 2 handmatig configureren dat hij op bijv. 192.168.0.5 moet sharen en als gateway 192.168.0.3 heeft die weer als gateway 192.168.0.1 heeft, krijgen we hetzelfde ipconflict.

Hoe lossen we dit op?

Alvast bedankt voor de moeite!

ViVa

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
En het kopen van een switch (twee tientjes) is echt geen oplossing voor je?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kun je niet een tekeningetje maken om het wat te verduidelijken? Verder, een router kost maar twee tientjes en lost de problemen snel op. Waarom kan dat niet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en zet op de tekening effe ook de ip's

wrs heb je ergens op je 5 nic's 't zelfde ip eh ...

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
nee op PC 2 met de 2 netwerkkaarten moet je deze bridgen (=methode om 2 netwerkkaarte softwarematig 1 te maken) succes. Maar een router kopen is echt veiliger.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

1 PC met 3 NIC's uitrusten, de andere met 1.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

veiliger ?? een beetje onzin
je kan ook op meerdere netwerkaarten sharen, je moet wel support voor netbios aanzetten oid

je hebt nu 2 subnets (lees 2 fysieke netwerken) maar je ip adressen horen bij 1 subnet, dat is als fout
(tenzij je bridged)

oplossing 1 bridgen (ken net)
oplossing 2 zet de gateway functie aan op je pc, en voed 2 routes op de pc (omslachtig)

oplossing 3 KOOP EEN SWITCH !!!! (daar zijn ze voor) ;)

Iperf

Verwijderd

dude koop een router, lekker ip via DHCP enzo.

deze onzin schiet niet op natuurlijk.

qua veiligheid is dit slechter omdat je alles doorlust met elkaar. Ik zie het al voor me dat ik moogen tegen m`n baas zeg dat alle switches er uit gaan en vervangen worden door cross cables tussen alle pc`s |:( .

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit soort dingen moet je alleen doen als je verstand van zaken hebt en zin hebt om wat te prutsen. Zo te lezen heb je beide niet (door deze vraag hier te dumpen), dus koop gewoon een switch voor 15 euro (of nog beter een router) en je hebt het goed voor elkaar. Deze vraag is ook makkelijker op te lossen als je zelf achter de pc's zit dan via zo'n forum waar je alles uit moet typen.

Schiet idd niet op zo.... .

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom dat we op een "LAN" zijn, en op zoek zijn naar een tijdelijke oplossing, natuurlijk is een router de beste oplossing, maar never mind, heb inmiddels een hubje ergens vandaan getoverd.

Verwijderd

zet de twee netwerkkaarten in een verschillende IP range.

PC1 192.168.0.1 ---- 192.168.0.2 PC 2 10.0.0.1 ------- 10.0.0.2 PC 3
Pagina: 1