Toon posts:

Spellen draaien zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik heb een groot probleem. Ik kan geen computerspellen op mijn pc spelen.

Wanneer ik een spel opstart en in het game menu zit moet ik werkelijk 15 seconden wachten voordat ik mijn muis weer over het beeld kan laten schuiven, de animatie stopt, en de muziek achtergrondherhaald.
Wanneer ik (na 5 minuten pielen en klooien) de game laat laden is werkelijk de game opzichzelf net zo! Zoals ik vermoed, loopt het spel vast wanneer er gebruik wordt gemaakt van de 3d engine (hardwareversnelling aanpassen werkt ook niet)

In windows werkt de pc echter supersnel en prima. Ik heb de nieuwste drivers van de videokaart geinstalleerd, en patches en updates van de game geinstalleerd. ook staat SP2 geinstalleerd.

Waar kan dit probleem liggen?
In ieder geval al heel erg bedankt voor het lezen!

Gr,
Vincent

Hieronder vind u mijn pc specificaties:

Intel pentium dual core proccesor E6300(1.86 Ghz, 2mb level2 cache, 1066Mhz RSB)
1024 mb ram geheugen
320 GB harde schijf(7200 rpm sata,8mb)
dvd writer dual layer
on board high definition audio(8-kanaals)
NVidea 7300 SE (http://www.nvidia.com/page/geforce_7300.html)
(windows xp muis toetsenbord etc)

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:54

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Intel pentium dual core proccesor E6300(1.86 Ghz, 2mb level2 cache, 1066Mhz RSB)
1024 mb ram geheugen
320 GB harde schijf(7200 rpm sata,8mb)
dvd writer dual layer
on board high definition audio(8-kanaals)
NVidea 7300 SE (http://www.nvidia.com/page/geforce_7300.html)
(windows xp muis toetsenbord etc)
ff paar dingen om te muggenziften :P

1. PLZ in je topic titel is niet gewenst
2. tis een Intel Core2Duo, geen Intel Pentium dual core
3. Tis FSB en geen RSB, verder klopt je benaming nog niet want het is 1066 MT/s en geen FSB(alhoewel ik de laatste vergissing kan begrijpen, sucky intel :P)
4. ik mis je moederbord specificaties ? (merk type revision bios)
5. tis Nvidia, niet nvidea

verder geef je bar weinig info over het probleem zelf, en wat je zelf al geprobeerd hebt
ook vertel je er niet bij of dit iets is wat je nu tegenkomt en dat de pc al langer normaal heeft gedraaid, of dat je de pc net nieuw gebouwd hebt etc etc etc

[ Voor 29% gewijzigd door CrankyGamerOG op 28-12-2006 12:29 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-07 16:19
om welke spellen gaat het want je hebt nou niet echt een grafische kaart die bedoeld is om mee te gamen, en wat heb je zelf al aan het probleem gedaan ?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Welke spellen?

Als je dit bij rainbow six vegas en splinter cell double agent krijgt is t vrij normaal voor je videokaart..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zelfs bij het spel GTA vice city in het game menu (dus nog niet eens in het spel), ik heb het ook in het game menu bij "Medal of honour Allied Assault".

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

jaaaaaaaah, maar heb je mijn post gelezen. als je geen antwoord geeft kan niemand je helpen
denk zowieso dat als een modje voorbijkomt er een slotje op gegooid word
je toont namelijk zelf erg weinig inzet (ook nadat er jouw om dingen gevraagd word)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik probeer zoveel mogelijk informatie te geven als ik heb:

De pc is vanaf dag 1 zoals hij nu presteert met spellen.
Ik heb direct x geupdate
Ik heb videokaart driver (laatste) geupdate
Ik heb met behulp van het progje 3danalyze geprobeerd te spelen
Ik heb windows kb893803 geinstalleerd (voor betere ondersteuning dual core)
Windows sp2 staat geinstalleerd

Moederbord type:
Het computermerk is microstar verdere infogegevens zijn er niet.. ik (weet vrijwel zeker)vermoed dat het een msi moederbord is!

Het probleem zelf:
Ik kan simpelweg niet spellen spelen, het geluid blijft hangen omdat het beeld niet meer beweegt. Dan na (15) seconden krijg je weer een klein beetje teken van leven (1 seconden is het spel weer in werking), en vervolgens hangt hij weer. Als ik dan alt tab druk en control alt delete druk komt er pas na lange tijd beweging in en keert het spel terug naar windows. Terugzijnde in windows werkt alles weer prima, wanneer je weer op het spel klikt... krijg je hetzelfde probleem als voorheen omschreven.
De enige optie is om het spel te beeindigen via taakbeheer, want met muis/toetsenbord navigeren in het spel werkt niet.

Ik hoop dat dit een stuk meer duidelijkheid schept!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vermoed een conflict met de geluidskaart.

Verder is het niet echt heel handig om een 7300SE te gebruiken; ongeveer het traagste bestanddeel van deze PC en in mijn ogen ook aanzienlijk misplaatst.

*edit*
Ik mis ook heeeeel erg de uitspraak dat je alle drivers van je moederbord hebt nagelopen en/of herinstalleerd hebt!

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 28-12-2006 14:50 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Wat voor games probeer je te spelen? Heb je de nieuwste driver van tweakers.net afgehaald of van nvidia.com (zal weinig uitmaken) draait 3dmark2003 wel (met een 7300 kun je beter 2003 even proberen!!). Heb je toevallig een medion pc (gebruikt toch ook meestal van die ms boarden?).

Geluidskaart drivers geupdate? 3danalyze heb je niet nodig, je kan beter even 3dmark2003 downloaden (effe googlen!) en die proberen!

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
is er een uptodate virusscanner (met de laatste virusdefinities) aanwezig
is de OS gescand op aanwezigheid van spyware

Is het probleem altijd geweest of is het sinds kort opgetreden. En indien het laatste, kun je dan een herstelpunt kiezen?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb even de topictitel duidelijker gemaakt :)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:45:
Goed, ik probeer zoveel mogelijk informatie te geven als ik heb:

De pc is vanaf dag 1 zoals hij nu presteert met spellen.
Ik heb direct x geupdate
Ik heb videokaart driver (laatste) geupdate
Ik heb met behulp van het progje 3danalyze geprobeerd te spelen
Ik heb windows kb893803 geinstalleerd (voor betere ondersteuning dual core)
Windows sp2 staat geinstalleerd

Moederbord type:
Het computermerk is microstar verdere infogegevens zijn er niet.. ik (weet vrijwel zeker)vermoed dat het een msi moederbord is!

Het probleem zelf:
Ik kan simpelweg niet spellen spelen, het geluid blijft hangen omdat het beeld niet meer beweegt. Dan na (15) seconden krijg je weer een klein beetje teken van leven (1 seconden is het spel weer in werking), en vervolgens hangt hij weer. Als ik dan alt tab druk en control alt delete druk komt er pas na lange tijd beweging in en keert het spel terug naar windows. Terugzijnde in windows werkt alles weer prima, wanneer je weer op het spel klikt... krijg je hetzelfde probleem als voorheen omschreven.
De enige optie is om het spel te beeindigen via taakbeheer, want met muis/toetsenbord navigeren in het spel werkt niet.

Ik hoop dat dit een stuk meer duidelijkheid schept!
kijk nu komen we al ergens, nog niet helemaal maar een begin......

1. Probeer toch je mobo merk+bios+revision te achterhalen, tip = google naar everest
2. verwijder alle drivers voor je videokaart, boot naar safe mode (F8 tijdens boot voor windows laadt) en draai Driver Cleaner Pro (ook te vinden via je vriend google), dan reboot.
3. installeer je mobo/chipset drivers, ik heb het idee dat je die mist op je systeem
4. reboot
5. installeer je video kaart drivers (pas nadat je je chipset drivers hebt geinstalleerd)

kijk of het nu beter word
tevens moet ik je erop wijzen dat we MOETEN weten welk mobo het is, anders kan ik je niet helpen kwa chipset drivers ed.
verder is je 3d kaart niet echt een game kaart en zal zowieso niet geweldig zijn in games (lees : eyecandy aan ed)

• MAX3400

MAX3400

CrankyGamerOG schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:39:...
verder is je 3d kaart niet echt een game kaart en zal zowieso niet geweldig zijn in games (lees : eyecandy aan ed)
Helemaal eens met al je overige opmerkingen. En dan specifiek voor deze "7300SE" videokaart; hij valt, als ik naar de specs kijk, nog niet eens onder de Recommended System Requirements van GTA:SA of Medal of Honour, dus dan begrijp ik wel dat het wat traagjes kan gaan maar niet met de horten en stoten die de TS aangeeft.

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 21:51

Redwood

The Truth Is In Here

Probeer je niet gewoon je gmes op maximale resolutie te draaien. bijv 1600x1200 , en dan alle settings op HIGH. en dan OOK nog eens antialiasing aan????

ik heb hier een pctje met een 7600gt, en een athlon 4300 (ongever) erin.. daar draait alles al kut op!
Jouw proc is stukken sneller,maar jouw videokaart ligt mijlen achter!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06 16:44
probeer voor de grap eens tijdens het spel alt-tab te doen en dan de taskmanager te openen. Zoek het process van je spel en doe dan rechtermuisknop en klik op "set affinity" vink dan cpu0 uit zodat ie maar op 1 core draait. Dual core werkt sowieso crap met 9 van de 10 oude spellen. Je moet t vaak aan 1 core toewijzen anders heb je last van framedrops, dingen die veel TE SNEL gaan enz enz.

En by the way deze 3dkaart word wel degelijk gesupport in GTA:SA.

dit is recommended:
128(+) MB Video Card with DirectX 9 compatible drivers ("GeForce4" or better)

Aangezien de 7300 SE Turbochache heeft kom je met 1024MB ram wel aan je 128(+) MB ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Meekoh op 28-12-2006 16:10 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor al jullie reacties! Ik ga aan de slag met proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Defiance en andere...

BIOS ID: 09/08/2006-P4M890-8237A-6A7L8M4CC
OEM Sign-On: W7255M7 V1.09 MEDIONPC
BIOS Date: 09/08/06
BIOS Type: Award
Chipset: VIA 82C327 rev 0
Super I/O: Unknown
BIOS ROM Socket: Yes
BIOS ROM Size: 512K
Memory Installed: 1024 MB
Memory Max: 1024 MB
CPU: Intel(R) 1862 Mhz

Hier ben ik achter gekomen na het draaien van bios agent

Verwijderd

Topicstarter
Redwood schreef op donderdag 28 december 2006 @ 15:52:
Probeer je niet gewoon je gmes op maximale resolutie te draaien. bijv 1600x1200 , en dan alle settings op HIGH. en dan OOK nog eens antialiasing aan????

ik heb hier een pctje met een 7600gt, en een athlon 4300 (ongever) erin.. daar draait alles al kut op!
Jouw proc is stukken sneller,maar jouw videokaart ligt mijlen achter!
Nee, mijn settings zijn nog niet eens ingesteld als ik in een menu zit van een spel en wil gamen.
Gr,
Vincent

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Windows opnieuw geinstalleerd?

Heeft ook een computer!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-07 18:48
hmm, idd een medion dus.
maar bios serienummbers zijn niet echt nuttig, je hebt een merk (en model) nodig van de chipset, zodat je de goede drivers kunt vinden. Meestal krijg je ook een CD'tje bij een kant-en-klare PC waar die drivers op staan.

probeer CPUz eens. simpel programa om je cpu en moederbord te achterhalen.

ook nuttig als je weet welke drivers je precies gebruikt (dus niet "de nieuwste"). er zit nogal een verschil tussen de "nieuwste" drivers van windows update halen, of van nvidia.com.

TheS4ndm4n#1919

• MAX3400

MAX3400

Type is in ieder geval al te lezen. North Bridge: VIA P4M890, South Bridge: VIA VT8237A, LGA775-socket. Wel geschikt voor Conroe / C2D-processoren maar als ik zo rondkijk is het redelijk het laagste van het laagste op mobo-gebied.

Pak daarbij "maar" 1GB RAM, de BIOS-datum en de videokaart, dan kan ik ongeveer wel verklaren waarom het allemaal niet zo vlekkeloos loopt. Niet dat goedkoop duurkoop is, maar de borden in de Pricewatch met deze chip zijn niet duurder dan 6 tientjes en hebben vaak allerlei meuk onboard die (misschien) in de weg zit met de overige componenten van de TS.

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 28-12-2006 19:44 ]

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07 07:52
probeer eens in taakbeheer rechtermuisknop op het proces van het spel en daar de affinity op 1 core zetten

Verwijderd

Topicstarter
op 1 core zetten haalt niets uit. Daarbij moet ik vermelden dat de dingen die Dev!ance heeft verteld ook niets uitgehaald hebben. Misschien is het toch de videokaart die te traag is. Vreemd vind ik alleen , dat hij dit dan ook al is in het navigatiemenu van het spel (en daarmee bedoel ik: er valt niet te navigeren want het beeld reageert amper)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2006 20:29 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Het systeem van de TS moet zeker wel snel genoeg zijn voor GTA Vice City, want dat werkt zelfs goed op een 800 MHz systeem i.c.m. een Geforce 1. Bovendien moet het menu op iedere nieuwe pc soepel gaan. Ik gok dat de chipsetdrivers niet / niet goed zijn geïnstalleerd. Als het daadwerkelijk een Via chipset is, dan moet je zoeken naar de Via 4-in-1 drivers. Succes ;).

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 20:20:
.... Dev!ance heeft verteld ook niets uitgehaald hebben
sorry maar ik zie nergens dat jij gedaan hebt wat ik je vroeg ? 8)7
uitgezonderd het nazoeken van je moederbord.
2. verwijder alle drivers voor je videokaart, boot naar safe mode (F8 tijdens boot voor windows laadt) en draai Driver Cleaner Pro (ook te vinden via je vriend google), dan reboot.
3. installeer je mobo/chipset drivers, ik heb het idee dat je die mist op je systeem
4. reboot
5. installeer je video kaart drivers (pas nadat je je chipset drivers hebt geinstalleerd)
Dev!ance
Kun je aub mijn nickname goed spellen, ik doe ook de moeite om je de helpen, doe jij dan even moeite om de nick te goed te lezen ;)

[ Voor 59% gewijzigd door CrankyGamerOG op 29-12-2006 00:35 ]

Verwijderd

Het lijkt wel of mensen liever mugge(n)ziften en je systeem afkraken dan dat er mensen zijn die je willen helpen. Ik doe eens een poging mbt dat laatste.

Ik gok dat het aan je SATA of RAID driver ligt. Je had het over een VT8237 SouthBridge. Da's van VIA. Heb ik ook een, draait perfect onder XP SP2, maar heb heel veel problemen onder Vista 64 (staggering mouse pointer, haperend systeem). Ik gebruik overigens een SATA harddisk in een niet-RAID config.

Ik zou zeggen probeer verschillende Hyperion drivers op http://www.viaarena.com Nieuwer wil niet altijd zeggen beter (in latere versies hebben ze support ingebakken voor nieuwere Southbridges, maar dat is niet altijd compatible met de VT8237, dus dat geeft problemen soms).

Dus probeer verschillende versies en lees het forum aldaar.

Overigens zijn drivers voor Vista 64 helemaal moeilijk aan te komen, zie mijn verhaal.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:22:
Het lijkt wel of mensen liever mugge(n)ziften en je systeem afkraken dan dat er mensen zijn die je willen helpen. Ik doe eens een poging mbt dat laatste.

Ik gok dat het aan je SATA of RAID driver ligt. Je had het over een VT8237 SouthBridge. Da's van VIA. Heb ik ook een, draait perfect onder XP SP2, maar heb heel veel problemen onder Vista 64 (staggering mouse pointer, haperend systeem). Ik gebruik overigens een SATA harddisk in een niet-RAID config.

Ik zou zeggen probeer verschillende Hyperion drivers op http://www.viaarena.com Nieuwer wil niet altijd zeggen beter (in latere versies hebben ze support ingebakken voor nieuwere Southbridges, maar dat is niet altijd compatible met de VT8237, dus dat geeft problemen soms).

Dus probeer verschillende versies en lees het forum aldaar.

Overigens zijn drivers voor Vista 64 helemaal moeilijk aan te komen, zie mijn verhaal.
Alleen gaat het hier niet om Vista 64. Gewoon om Windows XP SP2. Ik zou gewoon eens een schone windows installatie proberen. Geen recovery!

Default blanke hetero

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:25
stomme vraag misschien :P
heeft die kaart een voedings stekker nodig?

zo ja, zit die er goed in?

Had precies hetzelfde als wat hij zegt.. bij mij bleek kabel niet goed te zitten ^ ^
Gammele stekkertjes altijd....

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

.lunatic schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:41:
stomme vraag misschien :P
heeft die kaart een voedings stekker nodig?

zo ja, zit die er goed in?

Had precies hetzelfde als wat hij zegt.. bij mij bleek kabel niet goed te zitten ^ ^
Gammele stekkertjes altijd....
Een 7300 heeft die niet. Ook niet nodig voor de 10 watt die hij gebruikt |:(

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Ebayzo schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 12:44:
[...]
Alleen gaat het hier niet om Vista 64. Gewoon om Windows XP SP2. Ik zou gewoon eens een schone windows installatie proberen. Geen recovery!
Check http://forums.viaarena.com/. Hyperion drivers 5.11A geeft onder Windows XP problemen, 5.10A niet...
Pagina: 1