asus p5b deluxe icm areca arc-1210 pci-e controller

Pagina: 1
Acties:

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik zoek me helaas helemaal gek, maar niemand kan me het antwoord geven

ik wil op mijn p5b deluxe moederbordje het 2x pci-e x16 slot gebruiken voor een x8 areca sata raid controller, nu heb ik wel topics gevonden maar niet over dit type moederbord icm deze kaart. Het zou een beetje zonden zijn als dit niet zou passen, 350euro weggooien is nou niet echt een hobby van me. Als je deze combi niet hebt, welke mobo gebruik je dan?

iemand trouwens ervaring met de vantec ez swap sata hdd bay? ik wil er een aantal van kopen voor mijn pc, maar was benieuwd of hij veel geluid maakte?

http://www.vantecusa.com/p_mrk200st.html

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
Volgens de handleiding van het moederbord op pagina 2-21 staat dat het zwarte PCI-e slot een Universal PCI-e slot is waarin "any other PCI Express device" geïnstalleerd kan worden.

Hou er wel rekening mee dat dit slot maximaal PCI-e x4 is, waarbij de PCI-e x1 slot niet meer gebruikt kan worden.

Verder ben ik zelf ook benieuwd naar ervaringen aangezien ik op dit zelfde moederbord een Promise EX8350 raid kaart wil gaan gebruiken.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
GertjanO schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:12:
Volgens de handleiding van het moederbord op pagina 2-21 staat dat het zwarte PCI-e slot een Universal PCI-e slot is waarin "any other PCI Express device" geïnstalleerd kan worden.

Hou er wel rekening mee dat dit slot maximaal PCI-e x4 is, waarbij de PCI-e x1 slot niet meer gebruikt kan worden.

Verder ben ik zelf ook benieuwd naar ervaringen aangezien ik op dit zelfde moederbord een Promise EX8350 raid kaart wil gaan gebruiken.
erg grappig, ik kreeg net een mailtje van azerty dat het een graphics only slot is... :D , ff de online manual controleren, alvast bedankt!

dat x1 slot maakt me niet uit, en x4 is snelzat voor wat ik wil

ik denk dat als iemand een areca werkend krijgt dat een promise ook wel werkt

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 16:19

John2B

I Love RAID5..!!

De p5b deluxe is Areca compatible, zie ook specs:

2 x PCI-E x16 (blauw @ x16-modus, zwart @ x2- or x4-modus)

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship