Toon posts:

omzetten van video's van Fujicdigi camera naar Frontpage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fuji digitale camera en heb video's gemaakt die ik in Frontpage voor mijn website wil gebruiken. Helaas accepteerd Frontpage deze video's niet omdat ze in een verkeerde zetting staan.
Hoe moet ik dat omzetten, welke progamma heb ik nodig. Zelf zat ik te denken aan Adobe foto- en videobewerking.

Wie kan mij helpen.

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01-2025
De video's van de Fuji camera's hebben de extensie .avi, maar zijn in werkelijkheid M-JPEG (Motion JPEG) formaat.
Je hebt hiervoor een codec nodig, om ze te kunnen omzetten (naar een leesbaar formaat voor o.a. Frontpage). Deze codec is van Morgan Multimedia: http://www.morgan-multimedia.com/

Deze moet je installeren (trial waarschijnlijk :) ) en dan kan je met een videobewerkingsprogramma de avi omzetten naar een ander formaat (ik gebruik zelf altijd WMV formaat, 1Mbit, voor de filmpjes van mijn Fuji S7000)

Met Windows Moviemaker (Start --> Programma's --> Windows Moviemaker) kun je de video's omzetten.

P.S. welkom trouwens op dit forum :)

[ Voor 16% gewijzigd door Black Hawk op 28-12-2006 12:22 ]

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 14:31

qless

...vraag maar...

Waarschijnlijk heb je al meer dan genoeg aan Virtual dub, deze kan bijna alles omzetten. Als je de fuji software geinstalleerd hebt staan hoef je dan ook geen (trial) codecs meer te installeren.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600